چهار هزار کشاورز یزدی رایگان مشاوره می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد: چهار هزار کشاورز یزدی در قالب طرح رونق خاک به صورت رایگان خدمات مشاوره دریافت می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز سجادی پور با بیان اینکه ارائه آخرین دستاورد‌ها و مباحث افزایش تولید در واحد سطح به کشاورزان، میزان تولید در استان را چند برابر می‌کند، اظهار داشت: چهار هزار کشاورز با عنوان طرح رونق خاک به صورت رایگان با همکاری مجموعه ترویج سازمان جهاد کشاورزی مشاوره می‌شوند

 

وی این طرح را یکی از طرح‌های چهل گانه دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد دانست و افزود: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه دوره‌های مشاوره در قالب وبینار و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه در کنار این دوره‌ها سلسله نشست‌های مشاغل خرد با منابع آب و اراضی اندک برای کشاورزان روستایی برگزار می‌شود، گفت: پرورش دام‌های سبک پر تولید، پرورش آبزیان، کشت گیاهان دارویی و انواع تولیداتی که می‌تواند به رونق روستا‌ها کمک کند حرکت جدیدی را برای تامین امنیت غذایی در استان آغاز می‌کند.

 

مدیر کل دامپزشکی استان یزد، با اشاره به حضور مشاوران دامپزشکی در کنار مشاوران کشاورزی در طرح رونق خاک، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح افزایش بهره وری و تولید و همچنین امنیت غذایی است تا در نتیجه جامعه سالمی را داشته باشیم.

 

علی فاطمی نیا با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی مجموعه دامپزشکی حفظ و حراست از جمعیت دامی و همچنین تامین امنیت غذایی است، افزود: امیدواریم در راستای اجرای این طرح که به نیت شهدای استان انجام می‌شود خدمتی به مردم کرده باشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..