درخواست حمایت ۸۰۰ معلم خرید خدمات از مسئولان استان یزد

معلمان خرید خدمات استان با حضور در دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار احقاق حقوق خود شدند.

به گزارش یزدی نیوز، هدف از تجمع معلمان خرید خدمات استان مقابل دفتر صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست کمک از وی و انتخاب دو نفر از نمایندگان معلمان خرید خدمات به عنوان مشاور در کمیته آموزش و پرورش کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بود.

صباغیان نماینده مردم بافق، خاتم ، مهریز، ابرکوه و بهاباد درمجلس شورای اسلامی در زمینه حل مشکل معلمان خرید خدمات طرحی به مجلس ارائه داد، اما در همین زمان شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای مبنی بر استخدام معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم شهید رجایی و ماده ۲۸ صادر کرد.

در پیگیری‌های صورت گرفته با مسئولان از جمله رهبر معظم انقلاب قرار شد تا این طرح فقط مشمول معلمانی شود که از آذر ۹۹ به بدنه آموزش وارد شدند و معلمان قبلی از این قائده اسثنتا هستند.

صباغیان با بیان اینکه طبق پیگیری‌های صورت گرفته طرح مجددا در کمیسیون آموزش مطرح شد، گفت: امیدواریم این طرح به ۸۰۰ معلم خرید خدمات استان و ۱۶ هزار معلم خرید خدمات کشور کمک کند.

در سال ۹۳ آموزش و پرورش نیرو‌هایی با آزمون ورودی گزینش کرد و این معلمان در هفت سال به نظام آموزش و پرورش خدمت کردند.

معلمان خرید خدمات در این چند سال ناملایماتی‌ از جمله حقوق اندک، بیمه ناقص و معوقات حقوق تجربه کردند، سال به سال شرایط معلمان بدتر شده و هیچ یک از وعده‌ها تحقق نیافته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..