رئیس فراکسیون گردشگری مجلس:

ضربه مهلک گردشگری از کرونا/گزارشی از شیوع کرونا در هتل‌ها نداشتیم

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: صنعت گردشگری ضربه مهلکی از کرونا خورده و فعالان این بخش بیشترین میزان خسارت‌های مالی را در طول ۹ ماه گذشته متحمل شده اند.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا دشتی،در نشست هم‌اندیشی معرفی یزد به عنوان پایلوت مقصد ایمن گردشگری کشور با اشاره به اینکه کشور از کرونا آسیب‌های جدی دیده و بخش گردشگری بیشترین میزان آسیب‌ها را متحمل شده است، اظهار داشت: واقعیت این است که اصلاً مشخص نیست این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: صنعت گردشگری در حال نابودی است و باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا با رعایت شیوه‌نامه‌ها آن را برقرار کنیم و بتوانیم زمینه حضور گردشگران را در اماکن گردشگری یزد فراهم کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به اینکه هیچ گزارشی از شیوع کرونا با محوریت هتل‌های یزد نداشته‌ایم، افزود: کرونا همه جا وجود دارد و کار اشتباهی است که به خاطر کرونا، تمام مراکز اقامتی یا گردشگری را تعطیل کنیم.

وی عنوان کرد: باید با ردگیری بیماران کرونایی و رعایت پروتکل‌ها حتی در شرایط قرمز کرونا نیز بتوانیم صنعت گردشگری را سرپا نگاه داریم.

دشتی با بیان اینکه دولت نیز باید همکاری لازم را داشته باشد تا مقدمات سفر برای مردم فراهم شود، افزود: دولت با تعطیلی پنجشنبه‌ها، زمینه سفر را برای مردمی که مدتهای طولانی در قرنطینه بوده‌اند را فراهم کند.

وی از گردشگری به عنوان یکی از چشم اندازهای مهم کسب درآمد برای کشور یاد کرد و گفت: این بخش باید حتی در شرایط خاص به شکل ویژه مدنظر باشد تا در شرایطی نظیر شیوع کرونا اینگونه با بحران جدی مواجه نشود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..