امام جمعه یزد:

پرداخت خسارت احشام و مرمت قنوات فیروزآباد در دستورکار قرار گیرد

امام جمعه یزد ضمن قدردانی از تلاش برای اسکان سیل‌زدگان فیروزآباد و ابرکوه گفت: پرداخت خسارت احشام و مرمت قنوات فیروزآباد نیز هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری،در نشست پیگیری وضعیت رسیدگی به سیل‌زدگان ابرکوه با حضور استاندار یزد، معاون وی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری اظهار داشت: رهن منزل برای آسیب دیدگان سیل فیروزآباد و ابرکوه در زمان مناسب کار ارزنده‌ای بود اما هرچه سریع‌تر، مقدمات ساخت خانه‌ها نیز آغاز شود.

وی با بیان اینکه ارتزاق مردم روستای فیروزآباد از محل دامداری و کشاورزی است، افزود: پرداخت خسارت احشام و مرمت دو قنات این روستا نیز هرچه سریع‌تر توسط جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان یزد انجام شود.

ناصری تاکید کرد: مسئولان امر علاوه بر اینکه دغدغه احداث خانه برای سیل‌زدگان را دارند، به معیشت و امور روزمره آنها نیز توجه کنند.

۳۰۱ پرونده خسارت برای سیل زدگان ابرکوه تشکیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز در این جلسه با تشریح روند پیگیری احداث خانه برای سیل‌زدگان اظهار داشت: ۱۲ هزار متر زمین در روستا برای ساخت خانه معرفی شد که نقشه تفکیکی، نقشه معماری و تمام مقدمات آغاز کار انجام شد اما زمین مدعی پیدا کرد و کار متوقف شد.

محمدحسین امامی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مالکان زمین شناسایی شدند و از آنها برای رایزنی و تعامل دعوت شد که امیدواریم این موضوع حل و فصل شود.

وی افزود: زمین دولتی در بافت روستا وجود ندارد و اولین زمین دولتی موجود، سه کیلومتر با هسته مرکزی روستا فاصله دارد که اگر ناچار به احداث خانه‌ها در این نقطه شویم، ناچار به انتقال آب و برق و … هستیم که بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر هستند و برای ساخت شش یا هفت منزل، مقرون به صرفه نیست.

امامی تاکید کرد: همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این مشکل حل شود و به زودی شش منزل در فیروزآباد و هفت منزل نیز در ابرکوه برای سیل‌زدگان احداث خواهد شد.

وی یادآور شد: ۳۰۱ پرونده توسط بنیاد مسکن تهیه شده که ۱۶۰ نفر برای تکمیل پرونده و دریافت خسارت سیل مراجعه کرده اند که ۱۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه و ۲۰ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به آنها پرداخت خواهد شد.

امامی عنوان کرد: در حوزه دامداری و کشاورزی طی دو نوبت خسارات گزارش شده و جهاد کشاورزی نیز در حال پیگیری برای جبران خسارت دامداران کشاورزان است.

۵۳۸ میلیون تومان خسارت بیمه به حساب دهیاری فیروزآباد واریز شد

مدیرکل امور شهری و روستاهای استانداری یزد نیز با اشاره به اینکه با دستور استاندار یزد، تمام خانه های روستاهای استان در برابر حوادث بیمه شدند، اظهار داشت: در فیروزآباد و ابرکوه ظرف ۲۴ ساعت تیم بیمه کار برآورد خسارت‌ها را با همراهی و همکاری کارشناسان محلی و خود مردم آسیب دیده انجام دادند.

محمود زارع رشکوئیه عنوان کرد: کار برآورد خسارت ظرف ۷۲ ساعت انجام و ۵۳۸ میلیون تومان خسارت به حساب دهیاری روستای فیروزآباد واریز شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..