تلاش دادگستری یزد برای ایجاد زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

no-thumbs

رئیس کل دادگستری یزد با اشاره به حمایت قضایی دادگستری از سرمایه گذاری‌های مشروع در استان، گفت: ایجاد زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های جدی دستگاه قضایی در یزد است.

به گزارش یزدی نیوز " محمدرضا حبیبی" با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال جدید تصریح کرد: عمل به وظیفه دستگاه قضایی در تحقق اهداف و ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، از برنامه‌های شاخص دستگاه قضایی در استان یزد است.

رئیس کل دادگستری یزد در این رابطه اهتمام کارکنان در جلوگیری از هزینه‌های غیر ضرور در دستگاه قضایی، تثبیت فرهنگ قناعت و استفاده بهینه از منابع و امکانات را در راستای ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری دانست.

وی مشارکت سرمایه‌گذاران بومی را از جمله راهکارهای توسعه بیش از پیش استان یزد در راستای تحقق اهداف شعار امسال عنوان کرد و ادامه داد: حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی، حمایت از اشتغالزایی و مدیریت قضایی در پرونده‌های اقتصادی از دیگر اقدامات در دستور کار دادگستری یزد در سال جدید است.

حبیبی در ادامه با اشاره به نقش اقشار مختلف جامعه در کاهش جرم و جنایت در سطح استان، از کاهش ۱۳ درصدی پرونده‌های ورودی دادسراهای استان در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: جمعیت کیفری زندان‌های یزد نیز در سال گذشته بیش از سه درصد کاهش داشته است.

وی کسب رتبه نخست در شاخص امتیازات اداری کشور در سیستم مدیریت پرونده(CMS) را از جمله دستاوردهای سیستم قضایی استان برشمرد و افزود: دادگستری استان همچنین موفق به کسب رتبه اول در بین دادگستری‌های کشور به لحاظ جذب درآمدها شده است.

حبیبی با اشاره به افزوده شدن ۳۰ نفر به نیروهای قضایی و اداری استان در سال گذشته، ادامه داد: کلنگ‌زنی و آغاز طرح‌های عمرانی در سه حوزه قضایی بافق، زارچ و مروست، از دیگر اقدامات انجام شده‌ی دستگاه قضایی استان در سال گذشته بوده است.

وی تداوم و ادامه روند افزایش رتبه‌های برتر در همه شاخص‌های مطرح شده قوه قضائیه را از مهمترین برنامه‌های در دستور کار دادگستری استان برای سال جدید عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین تعیین تکلیف پرونده‌های مانده و رسیدگی به وضعیت پرونده‌های مسن در سال جدید را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ضرورت رفع کمبود کادر قضایی در حوزه‌های دور دست و محروم استان نظیر خاتم، مروست و بهاباد، تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری سه طرح عمرانی با هدف ارتقای سرانه فضای فیزیکی دادگاه‌های استان یزد طی شش ماهه نخست امسال از برنامه‌های دادگستری استان در راستای ارائه خدمات بهتر به مراجعین است.

حبیبی تحول اساسی برای کاهش موجودی، رفع اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان را نیز از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان خواند و در پایان یادآور شد: علاوه بر این برنامه‌ها، بر این باور هستیم که تدوین برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ویژه پرسنل دستگاه‌های قضایی و نهادهای وابسته به آن، نقش مهمی در پویایی بیش از پیش روند کاری دادگستری ایفا می‌کند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..