تمامی دست اندرکاران انتخابات باید زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند

استاندار یزد برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: تمامی دست اندرکاران انتخابات باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را فراهم کنند.

به گزارش یزدی نیوز دکتر طالبی در همایش توجیهی-آموزشی منطقه‌ای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حضور مدیرکل انتخابات وزارت کشور و دیگر متولیان انتخابات و فرمانداران استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و یزد برگزار شد، گفت: این نشست، اولین نشست حضوری منطقه ای و کشوری بعد از قریب به یکسال از شیوع کرونا است.
وی با اشاره به وضعیت استان یزد از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، گفت: استان یزد مانند دیگر استان ها در این مدت با شرایط سخت و مشقات زیادی روبرو بوده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: یزد در بدو شیوع ویروس کرونا ، به نسبت جمعیت خود، در جایگاه دوم کشور در زمینه شیوع این بیماری قرار داشت و حدود سه ماه قبل نیز به بالاترین پیک و میزان شیوع کرونا در کشور رسیده بود.
دکتر طالبی ادامه داد: خوشبختانه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان و مدیریت مناسبی که در بخش های مختلف صورت گرفت، کنترل بسیار خوبی در این زمینه انجام شد به طوری که یزد پس از گذشت سه ماه از پیک هزار و ۲۰۰ نفره ی بستری در بیمارستان ها، امروز به آمار بستری کمتر از ۱۸۰ نفر رسیده است.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش، اظهارداشت: همواره نیازمند بازآموزی و هماهنگی بیشتر در این زمینه هستیم.
وی به شرایط حساس برگزاری انتخابات این دوره اشاره و تصریح کرد: مجریان برگزاری انتخابات در استان یزد، تیم با تجربه ای هستند که در ادوار مختلف نقش برجسته و جدی را در برگزاری انتخابات در بخش های مختلف برعهده داشته اند، لذا استان یزد با دستی پر به استقبال انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهند رفت.
استاندار یزد با بیان اینکه مجریان انتخابات در طول هشت سال گذشته با اتکا به تجربه خود و رعایت اصل امانت داری، یکی از بهترین انتخابات دوران جمهوری اسلامی را برگزار کردند، تصریح کرد: با نگاه به برگزاری دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات مجلس خبرگان رهبری مشاهده می شود که بی حاشیه ترین انتخابات را، در طول این سال ها تجربه کرده ایم.
استاندار یزد اضافه کرد: امیدواریم این پیشینه و تجربه ای که از برگزاری مناسب انتخابات به دست آمده، آن دسته از حساسیت ها و فعالیت هایی که ممکن است به نوعی زحمات دست اندر کاران این امر را تحت تاثیر قرار دهد به حداقل کاهش داده تا کارنامه درخشانی را از برگزاری انتخابات در سال پایانی دولت دوازدهم ارائه دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توقعات و انتظارات مردم در سال پایانی فعالیت دولت ها متفاوت تر از زمانهای دیگر است، بر ضرورت توجه و برنامه ریزی برای پاسخگویی به توقعات بحق مردم تاکید کرد.
دکترطالبی با اشاره به اینکه شرایط کشور در ابعاد مختلف بین المللی به حساسیت این دوره از انتخابات می افزاید، گفت: اگر همه این شرایط و حساسیت ها را در کنار هم قرار دهیم بر همگان روشن می شود که در حال حاضر در یکی از پیچ های تاریخی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی قرار داریم و این انتخابات می تواند نقطه سرنوشت سازی برای کشور و نظام باشد.
استاندار یزد برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: تمامی دست اندرکاران انتخابات باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را فراهم کنند.
وی در پایان اظهارداشت: امیدواریم در کنار یکدیگر و با کمک و یاری هم بتوانیم شرایط مناسبی را برای برگزاری انتخابات شکوه مند به وجود آوریم تا انشالله سال آینده جشن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را بگیریم.

منبع:استانداری یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..