استاندار یزد:

تمام خانه‌های روستایی استان یزد بیمه شدند

استاندار یزد گفت: تمام خانه‌های روستایی استان یزد در برابر حوادث اعم از حوادث طبیعی و آتش‌سوزی بیمه شدند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی در جلسه پیگیری وضعیت سیل‌زدگان ابرکوه در دفتر امام جمعه یزد ضمن قدردانی از پیگیری‌های امام جمعه و همراهی خیران در زمینه رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیل ابرکوه اظهار داشت: امیدواریم خسارات مردم هرچه سریع‌ترجبران شود و در کنار این امر، مباحث مربوط به پیشگیری از بروز سیلاب جدید در بارندگی‌های آینده نیز پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی، مسئولان، دهیاران و … عنوان کرد: تلاش ما این است که پیگیری‌ها به گونه‌ای باشد که هیچ شهردار، دهیاری و دستگاهی نسبت به مشکلات ایجاد شده برای مردم بی‌تفاوت نباشد و حس مسئولیت‌پذیری را در جامعه و استان تقویت خواهیم کرد.

طالبی اظهار امیدواری کرد: دیگر در استان یزد شاهد اتفاقاتی که ناشی از سهل انگاری و بی دقتی و عدم اجرای مسئولیت‌های قانونی یا تضییع حق مردم نسبت به یکدیگر است، نباشیم.

وی با بیان اینکه تمام خانه های روستایی استان یزد بیمه شدند، افزود: امیدواریم با مبالغ پرداخت شده توسط بیمه و همکاری دستگاه‌ها، بتوانیم هرچه سریع‌تر ساخت خانه‌های تخریب شده در سیل را آغاز کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این نشست اظهار داشت: در سال‌های گذشته نیز بارندگی‌های متعددی داشتیم و خسارت‌هایی به بار آمده که خسارات آن به مردم پرداخت شده اما در سیل آذرماه امسال، مسئله سیل فیروزآباد در رسانه‌ها پررنگ شد.

محسن صادقیان عنوان کرد: اقدامات در حال انجام است و اکنون با مشکل زمین در روستای فیروزآباد مواجه هستیم و در صورتی که این مشکل برطرف شود، کار ساخت و ساز خانه‌ها به سرعت آغاز خواهد شد.

وی افزود: هزینه رهن خانه برای ۱۱ خانوار پرداخت شد و فرد دیگری تا این لحظه مراجعه نداشته است و در این زمینه هم افرادی که مالک بودند و هم مستاجران، زیر پوشش قرار گرفتند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..