امام جمعه یزد:

روضه‌خوانی ایام فاطمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر برگزاری روضه‌خوانی ایام فاطمیه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در دیدار با جمعی از روحانیون و فعالان فرهنگی استان یزد به مناسبت ایام فاطمیه با اشاره به اینکه کرونا سبک زندگی همه مردم را به هم ریخته و همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است، اظهار داشت: مسئله سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است و همگان از نظر شرعی در زمینه حفظ سلامت مردم مسئول هستیم.

وی بیان کرد: ایام فاطمیه از قدیم‌الایام با روضه‌خوانی همراه بوده و نباید تعطیل شود بلکه باید با تغییر سبک برگزاری، ضمن رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامت مردم، برقرار باشد.

ناصری عنوان کرد: مساجد همواره در غربت بوده‌اند و در مراسم عزاداری ماه محرم کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و نگاه بیشتر روی حسینیه‌ها و تکایا بوده بنابراین بهتر است در ایام فاطمیه، ضمن برگزاری مراسم روضه، مساجد را نیز احیا کنیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مردم روضه‌های خانگی و سنواتی خود را در این ایام برگزار کنند اما مراقب باشند که جمعیت با استانداردهای ستاد پیشگیری از کرونا همخوانی داشته باشد و تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند و اگر در منزل فضا ندارند، روضه‌ها را به مساجد انتقال دهند.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم روضه خانگی حتی با جمعیت کم در ایام فاطمیه بیان کرد: در مساجد نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، جمعیت و مدت زمان محدود، اصل مراسم سخنرانی و مداحی برگزار و از برگزاری مراسم جنبی پرهیز شود.

ناصری با تاکید بر اینکه اگر روضه‌ها به مساجد منتقل شود، هم روضه‌های فاطمیه تعطیل نشده و هم مساجد احیا شده است، افزود: در عین حال باید مراقب باشیم که جان مردم به خطر نیفتد و بدانیم که همه ما در قبال سلامت مردم مسئول هستیم و این مهم یک وظیفه شرعی است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..