امام جمعه شهرستان بافق:

اقتصاد مقاومتی از محورهای حکومت امام علی (ع) بود

no-thumbs

امام جمعه بافق اقتصاد مقاومتی را یکی از محورهای حکومت امام علی ابن ابیطالب (ع) خواند و گفت: در زمان زمامداری آن امام بزرگوار تکیه بر توان خود در زمینه های مختلف تولیدی و غیره کاملاً مشاهده می شود.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بافق با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و نقش آن در ثبات همه جانبه کشور اظهار کرد : اینکه خود امام علی (ع) چاه آب حفر می کند و نخلستان ها را آباد و سپس برای مصارف محرومین و جامعه وقف می کند دلیل و نمونه بارز همین اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه بافق با بیان اینکه الگوی حکومتی ما هم باید منبعث از منشور حکومت علوی باشد گفت : در منشور حکومت بی بدیل آن امام همام (ع) عدالت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و همچنین انتخاب مسوولین بر اساس شایسته سالاری و نیز رسیدگی به محرومین و مستضعفان به وضوح قابل لمس است.
وی به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که امسال از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد اشاره کرد افزود: امروزه نیز باید با تکیه بر توان داخلی و پتانسیل های موجود، وابستگی های خود را به خارج و بیگانگان کم کنیم زیرا این وابستگی ها خود منشأ نفوذ دشمن به شمار می آید.
خطیب نماز جمعه بافق همچنین با گرامیداشت ولادت سراسر نور و سعادت امام محمد تقی و امام علی ابن ابیطالب (ع) بر ضرورت پیروی از سیره زندگانی و حکومتی مولای متقیان (ع) و ائمه هدی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا،وی با اشاره به اینکه امام علی ابن ابیطالب (ع) تنها افتخار شیعیان نیست بلکه الگوی ممتاز همه طالبان عدالت و راستی و درستی است بیان کرد: امروزه می توان به وضوح این موضوع را در مطالب و مکتوبات شخصیت های برجسته جهان، که غالباً مسلمان هم نیستند مشاهده کرد زیرا امام المتقین (ع) جامع اضداد است و سیره حکومتی ایشان نیز جز بر محور حق و عدالت نمی چرخد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..