برپایی کنگره ملی شعر روستا سه شنبه هفته جاری در خاتم

no-thumbs

برپایی کنگره ملی شعر روستا سه شنبه هفته جاری در خاتم یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: سومین کنگره ملی شعر روستا سه شنبه هفته جاری در شهرستان خاتم برگزار می شود. [برپایی کنگره ملی شعر روستا سه شنبه هفته جاری در خاتم] به گزارش ایرنا ...

به گزارش یزدی نیوز علی غیاثی ندوشن طی نشستی در این اداره کل گفت:این کنگره در روستای سرچشمه از توابع شهرستان خاتم برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری این کنگره در۳۱ فروردین‌ماه جاری اظهار داشت: کنگره یاد شده به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و با همکاری فرمانداری خاتم و انجمن شعر این شهرستان برگزار خواهد شد.
این مسئول با اشاره به این که ۴۵۰ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده اظهار کرد: مصطفی محدثی خراسانی، سیدمحمدامین جعفری و طیبه شادمانی داوری آثار را برعهده داشتند.
به گفته غیاثی ندوشن، در مجموع ١٧٦ شاعر کشوری آثار خود ارسال کرده بودند که از ۲۰ نفر برگزیده اصلی و چهار شایسته تقدیر و سپاسگزاری می‌شود.
وی با بیان این مطلب که آثار ارسالی در ۶ بخش مورد داوری قرار گرفته و افراد منتخب در هر بخش معرفی و تجلیل می‌شوند این بخش‌ها را شامل زیر۱۸ سال، ۱۸ تا ۴۰ سال، ۴۰ سال و بالاتر، ترانه و شعر محاوره، طنز و شعر کودک عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین محورها و موضوع‌های اشعار را 'الفبای مهربانی'، 'دامنی از شکوفه'، 'آداب آسمانی‌ها'، 'نان حلال عشق'، 'گلدسته‌های نور'، 'آرایه‌های زندگی'، 'قنوت‌ها و قنات‌ها'، 'خاک آسمان‌خیز'، 'فرزندان این آب و خاکم' و 'سرچشمه‌های آگاهی' ذکر کرد.
به گزارش ایرنا،وی درپایان با بیان این که همزمان با برگزاری این کنگره از کتاب شعر روستا رونمایی می‌شود گفت: این کتاب اشعار برگزیده شاعران سومین کنگره ملی شعر روستا است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..