امکان نامه نگاری برای اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که اگر افراد پیشنهادی برای اصلاح یا تغییر مواد قانون حمایت از حقوق معلولان دارند می‌توانند با دبیرخانه این کمیته نامه نگاری کنند تا مواردی که برای اصلاح قانون لازم است، انجام شود.

به گزارش یزدی نیوز، وحید قبادی دانا در پانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور که  در استان یزد برگزار شد، بیان کرد: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در اسفندماه سال ۹۶ مصوب مجلس و در اردیبهشت ماه سال ۹۷ توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد، در تبصره ماده ۵ ، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها را مکلف به مناسب‌سازی کرده و ذکر شده است که ضمانت اجرایی آن جزای نقدی درجه ۵ تا ۸ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی، انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی، تنزل مقام یا محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی و یا اخراج از نهاد یا سازمان متبوع است.

وی ادامه داد: کمیته نظارت و هماهنگی بر اجرای قانون که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل می‌شود، این مهم را مدنظر قرار داده که در دبیرخانه این کمیته، ذیل آن کمیته حقوقی است و مواردی که نقض قانون حمایت از معلولان شود، قابل پیگیری است.

قبادی دانا درباره پیشنهاد تغییر یا اضافه شدن برخی افراد به اعضای ستاد مناسب‌سازی کشور و یا استان‌ها تصریح کرد: طبق مصوبه آخرین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون این راه باز گذاشته شده است. اگر افراد پیشنهادی برای اصلاح یا تغییر مواد قانون حمایت از معلولان دارند که یکی از آنها ماده ۳ برای بحث مناسب‌سازی است می‌توانند با دبیرخانه این کمیته نامه نگاری کنند تا مواردی که برای اصلاح قانون لازم است، انجام شود

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..