بارش رحمت الهی در استان یزد/ سهم محدود یزد از باران بهاری

no-thumbs

سراسر استان یزد به ویژه مناطق ییلاقی و کوهستانی امروز شاهد بارش رحمت الهی بود.

به گزارش یزدی نیوز بارش باران امروز اگرچه در مرکز استان یزد بسیار کوتاه‌مدت و سهم یزد از رحمت الهی محدود بود، اما در دیگر نقاط استان یزد بارش باران خوشحالی کشاورزان را به دنبال داشت.

از شب گذشته تاکنون تقریبا همه مناطق استان یزد از بارش رحمت الهی منتفع شده‌اند و بارش‌ها هنوز در مناطق کوهستانی ادامه دارد.

هم‌اکنون نیز هوا در اغلب نقاط استان یزد ابری و در برخی نقاط همراه با وزش باد و طوفان است، اما بارش باران مانع از بروز پدیده گرد و خاک شده است.

در حال حاضر میانگین دمای هوا استان یزد ۲۳ درجه سانتیگراد اعلام شده اما گرم‌ترین منطقه استان، شهرستان بافق با ۲۹ درجه و سردترین منطقه نیز گاریز با ۱۶ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

هوای گاریز امشب در ساعات پایانی شب به سه درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید و در این ساعات دمای هوا در شهرهای مروست، هرات،‌ ابرکوه و میبد به زیر ۱۰ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید.

به گزارش سازمان هواشناسی استان یزد، دمای هوا فردا در اغلب نقاط استان افزایشی نخواهد یافت، اما در برخی مناطق کوهستانی و روستاهای ییلاقی شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود، به نحوی که میانگین دمای هوا در گرم‌ترین ساعات به ۲۷ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

هواشناسی استان یزد همچنین گلخانه‌داران و کشاورزان را به مراقبت به ویژه از گلخانه‌ها هشدار داده است.

بر اساس گزارش‌های هواشناسی، اواخر امشب و صبح فردا، احتمال وزش باد شدید و طوفان در بسیاری از نقاط استان یزد وجود دارد و لازم است گلخانه‌داران نسبت به استحکام پوشش گلخانه‌ها اطمینان حاصل کنند.

به گزارش فارس، استان یزد در پاییز و زمستان گذشته روزهای کم‌بارشی را پشت سر گذاشت به نحوی که در پاییز ۹۴ به رغم اینکه در همه نقاط کشور شاهد افزایش بارش‌ها بودیم، در استان یزد شاهد کاهش ۵۳ درصدی و در شهر یزد شاهد کاهش ۹۵ درصدی بارش‌ها بودیم.

 

بخش نظردهی بسته شده است..