مسئول کمیته هنری کنگره شهدای یزد خبر داد؛

برگزاری شب شعر بین‌المللی «حُسن یوسف» در یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول کمیته هنری کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد از برگزاری شب شعر بین‌المللی «حُسن یوسف» به عنوان یکی از پیش‌برنامه‌های اجلاسیه نهایی کنگره در اسفندماه خبر داد.

«مجید جوادیان زاده»  در نشست با خبرنگاران که محل حسینیه ثارالله(ع) یزد برگزار شد، در خصوص برنامه‌های کمیته هنری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان، تصریح کرد: در واقع هنر ابزاری کارا و زبان موثر و ماندگاری است و از سوی دیگر تاریخ بسیار از هنرها نیز منطبق با تاریخ جنگ‌ها و دفاع ملت‌ها در برابر متجاوزین است لذا کمیته هنری کنگره شهدای استان یزد در نظر دارد با رویکرد استفاده از زبان هنر در جهت ماندگاری بیشتر میراث دفاع مقدس با نگاه بومی به این مقوله بهره گیرد.

وی با تاکید بر این که معتقدیم که این رصت حتی به پویایی و رشد هنر استان در حوزه‌ مختلف کمک خواهد کرد، افزود: در همین راستا برنامه‌های متعددی را با تعامل خود هنرمندان و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان تدارک دیده‌ایم که بخشی از آنها در دل دیگر برنامه‌های فرهنگی استان اضافه شده و بخشی نیز به طور اختصاصی جهت کنگره طراحی شده است.

جوادیان‌زاده در همین رابطه به اضافه شدن محورهایی پیرامون کنگره ۴۰۰۰ شهید استان به فراخوان جشنواره‌های چتر زندگی، جشنواره منطقه‌ای موسیقی کویرنشینان و دیگر برنامه‌های مشابه اشاره و اضافه کرد: همچنین امسال یکی از محورهای خرید کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در راستای حمایت از نویسندگان و ناشران هر ساله انجام می‌شود، به موضوع کتب دفاع مقدس اختصاص یافته است.

وی در مورد برنامه‌های تدارک دیده شده‌ی خاص کنگره‌ی شهدای استان به شب شعر بین‌المللی مقاومت با عنوان «حسن یوسف» به عنوان یکی از پیش‌برنامه‌های اجلاسیه کنگره در اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: در این شب شعر، جمعی از شعرای برجسته کشوری و بین‌المللی که عمدتا از کشورهای جهان اسلام هستند، حضور خواهند داشت.

این مسئول افزود: تولید چند فیلم مستند، برگزاری جشنواره عکس‌های ماندگار و برپایی نمایشگاه آن، برگزاری جشنواره مجازی اوج هنر در رشته‌های مختلف، تولید آثار تجسمی از پرتره‌ی شهدا و نمایش آن در سطح استان، چاپ ویژه نامه کنگره در دو مجلد و اجرای نمایش خیابانی با محوریت تبلیغ برگزاری کنگره در مناطق مختلف شهر از دیگر برنامه‌های کمیته هنری کنگره است.

جوادیان زاده یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های کمیته هنری کنگره را برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب یزد به صورت مجازی ذکر کرد و گفت: این نمایشگاه نیز در همان ایام برگزاری کنگره برگزار می‌شود و علاقمندان به کتاب می‌تواند نیازهای خود را با ۳۰ درصد تخفیف درخواست بدهند تا به صورت پست رایگان برای آنها ارسال شود.

سرهنگ «علی محمد پارسائیان» مسئول بسیج هنرمندان استان و دبیر کمیته هنری کنگره نیز در این نشست توضیحاتی در خصوص برخی برنامه‌های تدارک دیده شده در این کمیته ارائه کرد و گفت: به مناسبت برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید استان، چاپ کتابی با چهار هزار بیت شعر در دستور کار قرار گرفته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..