کمک ۳۸۰ میلیاردی خیرین برای تجهیزات درمانی مبارزه با کرونا

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی یزد از کمک ۳۸۰ میلیارد ریالی خیرین استان یزد برای تامین تجهیزات درمانی مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز علیرضا اسلامی در وبینار مدیریت و کنترل کووید ۱۹ با موضوع تجربیات و دستاورد‌های نظام سلامت استان یزد گفت : بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در ایام کرونا و برای مقابله با این ویروس، بحث خیری بود و با وجودی که درآمدزایی در این حوزه صورت گرفت، اما به دلیل کوتاه مدت بودن این فعالیت، قطعا سودآوری خاصی برای افراد به دنبال نداشته و بسیاری از آن‌ها به عنوان خیر پا به میدان گذاشته‌اند

وی با اشاره به کمک خیرین به ویژه کارخانجات تولید فولاد استان در ایام کرونا افزود : می‌توانیم با جرات بگوییم که هیچ بیماری در استان به دلیل نبود اکسیژن فوت نکرد و این به دلیل کمک‌های خیرین به ویژه برخی واحد‌های فولادی بود.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد دانشگاه علوم پزشکی گفت : با توجه به شیوع کرونا در شهرستان‌ها و نیاز به دستگاه تشخیص رادیولوژی و تصویر‌برداری، خیرین در این حوزه کمک بسیار زیادی کردند و با تجهیز شدن مراکز درمانی شهرستانی، از ارجاع بیماران به مرکز استان جلوگیری به عمل آمد.

اسلامی افزود : روحانیون هم در استان یزد کمک بسیار زیادی کردند و علاوه بر حضور جهادی در بیمارستان‌ها، در حوزه تدفین و تغسیل متوفیان کرونایی که نگرانی بسیار زیادی به وجود آمده بود، وارد شدند و کمک شایانی در این حوزه داشتند.

وی گفت : خیرین در حوزه بهسازی تجهیزات به ویژه در زمینه آی‌سی‌یو شهرستان‌ها به صورت بسیار ویژه به میدان آمدند به گونه‌ای که هم اکنون نیازی نیست بیماری برای بهره‌مندی از آی سی یو به مرکز استان مراجعه کند.

اسلامی افزود: در مجموع حدود ۳۸ میلیارد تومان از اسفند پارسال تاکنون خیرین استان به حوزه درمانی مقابله با کرونا کمک کردند و همین موضوع زمینه رفع کمبود‌ها و موفقیت در مهار کرونا فاز‌های مختلف را به وجود آورد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..