در قالب دومین کنگره ملی شهدای یزد؛

عقد ۴۰۰ زوج یزدی در جوار مزار شهدا ثبت می‌شود

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان یزد، مراسم عقد ۴۰۰ زوج یزدی در کنار گلزار شهدا برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوز، احسان ملکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ازدواج سنت پیام اکرم (ص) است و باید برای تحقق آن در جامعه زمینه سازی کنیم، اظهار داشت: طرح ازدواج آسان، یکی از ۴۰ برنامه شاخص دومین کنگره ملی شهدای استان است که در راستای این طرح، مراسم عقد ۴۰۰ زوج جوان یزدی در کنار گلزار شهدا در سراسر استان برگزار می شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به ساده گیری مراسم ازدواج، افزود: سفره عقدی به صورت دائم با هماهنگی اداره کل حفظ آثار در باغ موزه دفاع مقدس استان و در جوار مزار شهید چیده شده تا زندگی مشترک زوج های جوان به نام شهدا متبرک شود.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد گفت: زوج‌هایی که علاقه‌مند هستند زندگی خود را با استعانت از شهدا و الگوگیری از سبک اسلامی آغاز کنند، این سفره عقده به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد تا با حضور حداقل نفرات مراسم عقدشان را برگزار کنند.

ملکی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ زوج جوان یزدی مراسم عقد خود را در مکان متبرک با نام شهدا برگزار کرده‌اند، تصریح کرد: در شهرستان های استان نیز این مراسم در کنار گلزار شهدای هر شهر به همت کمیته خادم شهدا برگزار می شود.

وی یادآور شد: سپاه الغدیر استان یزد به زوج‌هایی که در این مکان عقد خود را ثبت می‌کنند، وام قرض الحسنه به مبلغ پنج تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت می کند.

پوستر طرح ۴۰۰ ازدواج آسان که یکی از طرح های دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد است در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با حضور فرمانده سپاه الغدیر و نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

مراسم اختتامیه دومین کنگره ملی شهدای استان اسفندماه امسال در یزد برگزار می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..