تلاش آمریکا برای شناسایی و بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: آمریکا به دنبال شناسایی و بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها توسط ایران است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در نشست راهبردی سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دلیل اینکه عرصه‌ای برای تحریم باقی نگذاشته اند، تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نخواهند کرد.

وی هدف از فشار بیشتر آمریکا را کسب اطلاعات جدید عنوان کرد و افزود: آمریکا بدینوسیله سعی دارد از راه‌های دور زدن تحریم‌ها به خوبی مطلع شده و جلوی آن را بگیرند.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های مباحث سنتی و اسلامی تأکید کرد و گفت: ما از طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم، اما خیلی از معلمان و مدیران اطلاع دقیقی از آن ندارند، ولی روی سند ۲۰۳۰ و نهادینه سازی آن تلاش کردند.

جوکار حضور عوامل غربگرا در کشور را عامل نبود تحول در تربیت و آموزش دانست و تصریح کرد: تا زمانی که نگرش دینی و قرآنی در سطح کشور و سطح عالی آموزش و پرورش وجود نداشته باشد، چنین تربیتی شکل نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: الان نهایتا یک میلیون نفر تحت پوشش مدارس غیرانتفاعی بوده که همه این مدارس هم دینی نیستند و بسیاری از آن‌ها با ولنگاری‌های زیادی روبرو هستند. حتی برخی افراد و احزاب سیاسی مدرسه ایجاد کرده اند تا بتوانند انسان‌های مورد نیاز آینده خود را تربیت کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس به مباحث مطرح شده در حوزه دپوی کالا‌ها در گمرک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر واردات نهاده‌های دامی در کشور تنها با ارز دولتی انجام می‌شود، اما این نهاده‌ها در بازار با دو قیمت دولتی و آزاد عرضه می‌شود.

نماینده یزد و اشکذر مشکلات کنونی درباره گوشت، لبنیات، مرغ و تخم مرغ را ناشی از عدم توزیع مناسب نهاده‌ها خواند و افزود: ارز دولتی در کشور ما انحصارا در دست عده‌ای خاص قرار گرفته و شبکه توزیع هم در دست افرادی خاص است، همین می‌شود که الان در گمرک فردی هزینه‌ها را کامل داده، ولی اجناسش شش ماه است که ترخیص نمی‌شود.

جوکار تفاوت نرخ ارز را یک مصیبت جدی دانست و گفت: این تفاوت نرخ ارز سبب شده که تولید کننده‌ای ارز ۷ هزار تومانی دریافت کرده و الان که سررسید بازپرداخت آن است باید ارز ۳۰ هزار تومانی بدهد؛ این موضوع مشکلی است که در نظام بانکی ما وجود دارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..