معاون وزیر ارشاد در یزد:

از گنجینه های هنر موسیقی حمایت می کنیم

no-thumbs

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از گنجینه های هنر موسیقی از برنامه های این معاونت است.

به گزارش یزدی نیوز علی مراد خانی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی کویرنشینان در یزد افزود: وزارت ارشاد آمادگی دارد که بعنوان حمایتگر از هنرمندان موسیقی حمایت کند.
وی با بیان اینکه معاونت هنری وزارت ارشاد شامل تئاتر، موسیقی، مد و لباس و هنرهای تجسمی است اظهار کرد: حوزه موسیقی شاخص این بخشهاست زیرا در این حوزه درآمد اقتصادی خوبی نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد: هنر و اقتصاد در این حوزه با هم ارتباط دارند و کسانی که در این هنر فعالیت می کنند می توانند آینده خوبی برای خود رقم بزنند.
مراد خانی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف اتفاقات خوبی در حوزه موسیقی کشور رخ داد گفت: تفکیک جشنواره فجر و چند‌ جشنواره دیگر و تخصصی نمودن آن از جمله این اتفاقات بود.
وی در ادامه به برگزاری جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد اشاره و اظهار کرد: در یزد با توجه به ظرفیتها و پتانسیل های که وجود دارد می توان در حوزه موسیقی سرمایه گذاری کرد.
معاون وزیر ارشاد گفت :امیدورام این جشنواره بتواند جغرافیای انسانی خودش را آن گونه که شایسته است معرفی کند.
وی اضافه کرد:دبیرخانه جشنواره موسیقی کویرنشینان یزد باید فعال بماند و اساس کار خود را طوری قرار دهد که بتواند مجموعه گردآوری شده را به خوبی حفظ نماید.
وی گفت: ما در کویر گنجینه‌های نهفته بسیاری داریم که این جشنواره می‌تواند آغاز خوبی برای یافتن این گنج‌های عظیم و ارزشمند باشد.
معاون سیاسی استاندار یزد هم بابیان اینکه شناسایی پتانسیل ها موجب پیشرفت استان می می شود گفت: برگزاری این جشنواره نقش مهمی در این زمینه دارد.
محمد علی طالبی با اشاره به اینکه استان یزد سرشار از هنرمندان در رشته های مختلف است افزود: حمایتهای دولت تدبیر و امید و وزارت ارشاد موجب رشد هنر موسیقی استان است.
در این مراسم از ۱۰ گروه برگزیده و همچنین مهدی لشکری استاد پیشکسوت موسیقی یزد تجلیل شد.
جشنواره استانی موسیقی کویرنشینان یزد از روز سه شنبه هفته جاری با حضور ۲۸ گروه در این استان آغاز شد.
این جشنواره دو بخش جنبی و رقابتی شامل گروه‌نوازی موسیقی سنتی ایرانی و پاپ، آهنگسازی، گروه‌نوازی سازه‌های کوبه‌ای و پژوهش موسیقی ایرانی برگزار شد.
همچنین در بخش شاخه‌های شادمانه‌های مذهبی پامنبری، ذکرخوانی، منقبت خوانی وموسیقی زورخانه ای اجرا و به کار خود پایان داد.
به گزارش ایرنا، در جشنواره یاد شده در بخش اصلی ٢٠٤ نفر و در بخش جنبی ١١٦نفر شرکت کرده بودند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..