عدم استقبال مردم از قرنطینه در هتل

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی : استقبال نکردن مردم از قرنطینه در سوله یا هتل‌ها برای خانوارها خطرآفرین است.

به گزارش یزدی نیوز، محمد آسایی در وبینار مدیریت و کنترل کووید ۱۹ با موضوع تجربیات و دستاورد‌های نظام سلامت استان یزد، گفت : پیوند بسیج و کادر درمان در دوران شیوع فلج اطفال نتیجه بسیار خوبی داد و امیدواریم این پیوند برای مبارزه با کرونا نیز نتیجه دهد.

 

وی از فعالیت ۲ هزار و ۸۰۰ مرکز جامعه روستایی در بحث کرونا با هدف سوق ندادن روستاییان به شهر خبر داد و افزود: طرح رابط و سفیر سلامت هم از یک سال گذشته در کشور شروع شده است و امیدواریم به روزی برسیم که ۲۰ میلیون سفیر سلامت در کشور داشته باشیم و به این ترتیب هر خانواده یک سفیر سلامت داشته باشد.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه کمتر کشوری در جهان چنین خدمات بهداشتی را در دوران شیوع کرونا ارائه کرده است، گفت: در گام اول در کل کشور ۷۸ میلیون نفر به همت بهورزان و مراقبین غربالگری شدند و اگر یکی از علائم خطر را داشتند از آن‌ها درخواست می‌شد که به مراکز درمانی مراجعه کنند.

آسیایی از سیاست‌های اصلی کشور برای کنترل بیماری کرونا یاد کرد و گفت : یکی از این سیاست‌ها درگیر کردن مردم برای مقابله با این بیماری است که پیش از این وجود داشت، اما این هماهنگی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیشتر دیده می‌شود.

وی با تأکید بر عدالت بهداشتی و سلامت تصریح کرد: کاهش شیوع، بستری و مرگ و میر در این حوزه، موضوعی است که در کشور و استان یزد شاهد بودیم و از ۱۳ هزار ابتلا به ۶ هزار نفر در روز و مرگ هم از ۴۵۰ نفر به کمتر از ۲۰۰ نفر رسیده است.

مشاور وزیر بهداشت گفت: تعداد موارد ابتلا در یک میلیون نفر در آمریکا بیش از ۵۰ هزار نفر است درحالی که در ایران، ما ۱۵ هزار در یک میلیون نفر را داشتیم.

وی افزود: ایجاد تلفن‌های پاسخگو با بیش از ۱۰ هزار خط، ثبت خود اظهاری آنلاین، بکارگیری ۲۲۰ هزار نیروی بسیجی، ایجاد بیش از ۱۲۰۰ مرکز ۱۶ و ۲۴ ساعه منتخب برای غربالگری از جمله اقدامات بسیج مقابله با کویید ۱۹ بوده است.

آسیایی درباره قرنطینه مبتلایان به کرونا افزود : مردم از مراکز قرنطینه ایجاد شده در سوله‌ها خودداری کرده و از قرنطینه در هتل‌ها هم استقبال نمی‌کنند که این موضوع می‌تواند برای خانوار‌ها خطرآفرین باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..