نایب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد:

مردم توان افزایش فشار اقتصادی ناشی از مالیات‌های مضاعف را ندارند

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به نحوه بودجه بندی ۱۴۰۰ گفت: مردم توان افزایش فشارهای اقتصادی ناشی از مالیات‌های مضاعف را ندارند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در نشست راهبردی سپاه الغدیر استان یزد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد بهم ریختگی بین مسئولان تصمیم‌گیر کشور در بعد وارد کردن کالاهای دپو شده در گمرکات وجود دارد.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی، وزارت صمت و گمرک در این زمینه دخیل هستند و شاید در کلان کشور نتوان فعلاً کاری به سرعت انجام داد ولی در استان شرایط متفاوت است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه در استان یزد دو نوع کالای دپو شده داریم، گفت: بعضی از کالاهای ما کارخانه‌ای و موثر در بحث تولید و اشتغال هستند که هزینه‌های آن پرداخت شده و تسویه حساب آن گرفته شده است پس چرا و به چه مجوزی الان می‌خواهند هزینه اضافه از آن بگیرند.

مدرسی تصریح کرد: بحث بعدی فشار در ارتباط با جابجایی کارخانه‌ها از طریق شهرداری است که در شرایط فعلی و با توجه به شرایط اقتصادی و اشتغال، باید مهلت لازم چند ساله به واحدهای صنفی و کارخانه‌ها برای این جابجایی داده شود.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد، بحث تضاد آب و هوا و اشتغال کارخانه‌ای را یکی دیگر از مسائل مبتلابه استان یزد دانست و گفت: در این رابطه هم باید تصمیم‌گیری مناسبی صورت گیرد چرا که از یک طرف بحث اشتغال و تولید مطرح می‌شود و از طرف دیگر آب و هوا و محیط زیست و سلامت مردم مورد نظر است.

وی عنوان کرد: مردم مطالباتی دارند و از طرف دیگر شرایط کشور در این برهه اقتصادی باید مورد توجه باشد به همین دلیل مسئولان باید با اولویت به این موضوع کار دقیق کارشناسی انجام دهند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد به لایحه بودجه و ضرورت کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد و گفت: در این زمینه نمایندگان مجلس حتماً باید توجه لازم را به کار ببندند که چقدر قرار است در ارتباط با مالیات‌ها به مردم فشار بیاید؛ مردم اکنون در شرایطی نیستند که بتوانند فشارهای مضاعف مالیاتی را تحمل کنند.

مدرسی گفت: باید توجه داشت که فشار مالیاتی سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود و فشارهایی که به مردم وارد می‌شود هم طبیعتاً افزایش پیدا می‌کند، مسئولان باید برنامه دقیقی برای این موضوع ارائه کنند.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با تاکید بر اینکه در بررسی بودجه نمایندگان مجلس نباید فریب هارت و پورت برخی افراد را بخورند، گفت: نمایندگان مجلس باید در ارتباط با بودجه با شجاعت و دقت نظر موضوع را بررسی کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..