رئیس شورای اسلامی استان یزد:

عوارض یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت‌ها تعلق گیرد

رئیس شورای اسلامی استان و نماینده مردم یزد در شورای عالی استانها با اشاره به تعلق یک درصد فروش معادن در برنامه ششم توسعه کشور، خواستار ‌اختصاص آن به مناطق استقرار معادن برای جبران خسارت و انجام پروژه های عمرانی و بهداشتی شد.

به گزارش یزدی نیوز، “‌سیدمحمود میرابوالقاسمی” در نشست مشترک ‌اعضا شورا با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه تصریح شده است که حساب های بانکی و گردش مالی معادن باید در استان‌ها و مناطق محل ذخایر معدنی انجام شود اما به دلیل عدم اجرای قانون این مهم، ۱۰۰ ‌درصد محقق نشده است.
میرابوالقاسمی خواستار تعلق یک درصد ‌عوارض سهم فروش معادن به مناطق استقرار ذخایر معدنی برای جبران خسارت و مسئولیت های اجتماعی معادن و انجام پروژه های عمرانی و بهداشتی شد.
نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده، لازم است نمایندگان مردم استان در مجلس در کمیسیون‌های مختلف بررسی بودجه حضوری تاثیرگذار داشته باشند و با همراهی نمایندگان استان از ظرفیت‌های ملی در نظر گرفته شده در بودجه برای توسعه استان گام های موثری برداشته شود.
میر‌ابوالقاسمی همچنین گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات شورای اسلامی استان در یک سال گذشته ارائه داد و تصریح کرد: در سال پایانی شورا نیز با شتاب و اقتدار کارها را ادامه خواهیم داد و مأموریت خود را که خدمتگزاری صادقانه به مردم است، دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست به جایگاه پر اهمیت شوراها در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اعضای شوراهای شهر و روستا در حقیقت ‌نمایندگان و صدای مردم هستند و در حوزه نظارتی نیز شان ویژه‌ای دارند و در هر مقطع و شرایطی آمادگی پاسخگویی به شورا را داریم.
“‌سیدمجتبی حسینی پور” همچنین وضعیت اعتباری، درآمدی و هزینه ‌ای استان یزد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور را تشریح و خاطرنشان کرد: ارقام بودجه استان نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته است.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..