نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

طرح درجه بندی معلمان را قبول نداریم

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مباحثی در ارتباط با معلم درجه یک و دو را قبول نداریم، گفت: با جدیت پیگیر احقاق حق معلمان حمایتی هستیم.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار  در جمع معلمان حمایتی یزد که به وضعیت شغلی و معوقات حقوق خود معترض بودند اظهار داشت: متاسفانه در نظام آموزشی ما از آن جهت که هیچ زمانی راهبردهای کلان و اساسی و سیاستگذاری های کلان را وزرای پیشین دنبال نکردند، مشکلات متعددی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: از روز اولی که نظام جمهوری اسلامی فعالیت خود را شروع کرد، قرار بود نظام آموزشی ما بر اساس معارف دینی باشد و سیاست های کلی و طرح کلی نظام تعلیم و تربیت برای آموزش و پرورش ابلاغ شد و معلمان به خوبی شاهد هستند که چقدر از ویژگی هایی که قرار بود در مدرسه و نظام تعلیم و تربیت اجرایی شود به مرحله اجرا رسیده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نه خانواده، نه مدیر و نه معلمان از این طرح اطلاع کافی ندارند، این وضعیت اصلا مناسبت نیست؛ هر وزیری که می آید طرح و اقدام جدیدی را شروع می کند و کارهای قبلی به فراموشی سپرده می شود.

جوکار با انتقاد از اینکه ما یک سیاست کلی در رابطه با جذب معلم در آموزش و پرورش نداشتیم تصریح کرد: همین مدارس حمایتی تصمیم یکی از وزرا بود و تعدادی معلم را از طریق شرکت‌هایی جذب کرده و به کلاس های درس فرستادند اما وزیر دیگری می‌آید و می‌گوید مدارس حمایتی خوب نیست و باید وضعیت برگردد؛ این چه نظام آموزشی است و چرا از ابتدا کار به صورت کارشناسی انجام نمی‌شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در شان ما نیست که چند سال یک طرح ابلاغ شده را اجرا کنیم و بعد بگوییم خوب نیست و آن را رها کنیم؛ من به معلمان حمایتی حق می‌دهم که پس از چند سال فعالیت الان در ارتباط با بحث بیمه و حقوق و قرارداد خود با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی تاکید شده که وظیفه دولت است شغل مناسب هر فردی را تامین کند بیان کرد: در این راستا به عنوان نماینده مردم در مجلس اعلام می‌کنم که از حق و حقوق معلمان حمایتی دفاع کردیم و در صحن علنی مجلس و وزارتخانه و در استان به مسائل معلمان پرداخته شده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: اینطور نیست که کار معلمان فراموش شده باشد، بلکه همین دیروز از مدیرکل آموزش و پرورش یزد در این رابطه توضیح خواستم و مقرر شد که فردا نامه‌ای برای اعلام به وزیر آموزش و پرورش بنویسد و به من تحویل دهد.

جوکار به تعطیلی کلاس‌های درس اشاره کرد و ادامه داد: این که حق و حقوق معلمان باید پرداخت شود موضوع قطعی و درست است ولی آیا تعطیلی کلاس‌های دانش‌آموزان و عقب افتادن تحصیلی آنها به نفع ماست؛ بله در استان باید همه جواب‌گوی حقوق معلمان باشند و پیگیری لازم در این زمینه باید انجام شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس دهم در ارتباط با معلمان گفت: این قانون مصوب شده و شورای نگهبان هم تایید کرده پس باید اجرایی شود و قول می‌دهیم که مشکلات معلمان را پیگیری کنیم تا حل شود.

وی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان معلم درجه یک و دو نداریم و معلم کسی است که در مدارس آموزش می‌دهد و اینکه کسی بگوید معلمان حمایتی معلم نیستند اصلا درست نیست و چنین چیزی را قبول نداریم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..