امام جمعه شهرستان بافق:

حفظ فضای معنوی اعتکاف ضروری است

no-thumbs

امام جمعه بافق بر ضرورت حفظ شئونات اسلامی و فضای معنوی اعتکاف تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در نشست ستاد شئونات فرهنگی و مذهبی که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد با اشاره به اهداف برگزاری آیین اعتکاف گفت: هدف از برگزاری مراسم اعتکاف اهمیت جایگاه این آیین و عمل هایی که در فصل نیایش رسیده و همچنین توصیه و تاکیدات مقام معظم رهبری در برگزاری آئین اعتکاف است.
امام جمعه بافق به تاکید مقام معظم رهبری در بهره گیری از فضای معنوی اعتکاف در جهت تبین سیره ائمه اطهار(ع) و همچنین موضوعات روز جامعه پرداخت و عنوان کرد: بیان موضوعات دینی،فرهنگی و اجتماعی جامعه،تبیین محور های اساسی اقتصاد مقاومتی و شعار امسال و همچنین بیان سیره زندگانی ائمه اطهار (ع) از جمله مهمترین مباحثی است که در این ایام در بین معتکفین به آن پرداخته خواهد شد.
وی به فضای معنوی اعتکاف و حال و هوای خلوت با خدا اشاره کرد و گفت: در این ایام با تقویت کیفی برنامه های اعتکاف به ویژه برنامه های ماه پر فیض رجب باید تلاش کنیم این مراسم به عنوان یکی از مهمترین و موثرترین برنامه های فرهنگی شهرستان بافق هرچه باشکوه تر برگزار شود.
در این جلسه حاضرین به بحث و تبادل نظر پیرامون برگزاری هر چه باشکوه تر آیین معنوی اعتکاف پرداختند.
به گزارش ایرنا آیین اعتکاف شهرستان بافق از سوی اداره تبلیغات اسلامی با همکاری موسسه فرهنگی – مذهبی بیت الرضا(ع) و موسسه قرآنی کوثر ولایت، در بیش از ۱۰ مسجد این شهرستان برگزار می شود.
امسال بالغ بر یکهزار نفر از دانشجویان،دانش آموزان،طلاب حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم شهرستان بافق در این مراسم شرکت دارند.
به گزارش ایرنا،بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلو متری جنوبشرقی یزد قرار دارد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..