روستاهای استان یزد صاحب زمین ورزش می شوند

no-thumbs

رئیس هیأت روستایی و عشایری استان یزد گفت: با برنامه هایی که در دولت تدبیر و امید تدارک دیده شده و برای نخستین بار در کشور در هر روستای استان یزد یک زمین ورزشی ساخته می شود.

به گزارش یزدی نیوز هادی مقیمی  با اشاره به لزوم توسعه ورزش در روستاها گفت: بعلت پهناور بودن استان، گستردگی، پراکندگی بسیار زیاد و جمعیت کم روستائیان در برخی از مناطق، رساندن خدمات و زیرساخت‌های ورزش بسیار دشوار است و نیاز به عزم جدی و تلاش بیشتری برای تحقق این مهم دارد.
وی افزود: در برنامه ما برای ساخت زمین ورزشی در روستاهای استان ۳۶۵ زمین ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی برای تمام روستاهای دارای شورا و دهیاری در دستور کار قرار گرفته از این تعداد تاکنون ۱۰۰ زمین ورزشی روستایی ساخته‌شده و آماده بهره‌برداری است.
رئیس هیأت روستایی و عشایری استان یزد خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌های مالی دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته این تعداد زمین در روستاها ساخته شده ضمن آنکه برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای توسعه ورزش در روستاهای استان انجام‌شده است.
به گفته مقیمی ساخت هر کدام از این زمین ها ۱۰۰میلیون ریال هزینه نیاز دارد و ۶۰زمین ورزشی نیز در سال جاری تکمیل و تحویل خواهد شد و در مجموع همه زمین ها بر اساس برنامه سه ساله به اتمام می رسد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد یادآور شد: در این طرح ، زمین ورزشی به صورت ورزش ساحلی ویژه فوتبال ، هندبال ، والیبال و بازی های بومی و محلی در هر روستا طراحی شده است.
وی گفت: خوشبختانه دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به روستاها داشته است و بسیاری از روستائیان با فراهم شدن امکانات و زیرساخت‌های لازم به محل زندگی خود بازگشته‌اند.
مقیمی تصریح کرد: برای تأمین اعتبار و هزینه‌های ساخت این زمین‌های ورزشی مشکلاتی داشته‌ایم اما استاندار یزد و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این حوزه عنایت ویژه‌ای داشته‌اند و بخش عمده‌ای از اعتبارات این زمین‌ها از اعتبارات استانی هزینه شده است.
رئیس هیئت روستایی و عشایر استان یزد اظهار کرد : شناسنامه بازی‌های بومی و محلی استان نیز در حال تدوین است و در آینده‌ای نزدیک در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت ضمن آنکه برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی و پخت غذا در مناطق روستایی و عشایری استان به منظور ایجاد نشاط و تحرک در این مناطق محروم را پیگیری می کنیم.
استان یزد یک میلیون و ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۱۸ درصد آن جمعیت روستایی است.
این استان ۱۱۴۳ روستا دارد که ۱۰۲۵ روستا دارای سکنه دائمی و ۱۱۸ روستا نیز دارای سکنه فصلی است.
هم اکنون در استان یزد ۳ هزار نفر به صورت مستقیم در مجموعه های مختلف به مردم روستاها خدمت رسانی می کنند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..