بخش نوسوادان کتابخانه دکتر واحد تفت افتتاح شد

بخش نوسوادان کتابخانه دکتر «سیدحسین واحد» شهرستان تفت در آستانه هفته نهضت سوادآموزی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

«مجمدجواد نعمتی» معاون سیاسی امنیتی فرماندار تفت در این مراسم با استناد به این حدیثی از پیامبر مکرم اسلام(ص) در خصوص سوادآموزی و لزوم رهایی از دامن جهل، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی مرجع طبقات مختلف مردم از نظر سن، تحصیلات و نیازهای اطلاعاتی است و باید شرایطی فراهم شود که همه مراجعان کتابخانه‌ها با هر سطحی از سواد بتوانند از منابع کتابخانه‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: ایجاد بخش نوسوادان در کتابخانه‌های عمومی، می‌تواند برای بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی در شهرستان، یاری‌گر مربیان نهضت سواد آموزی باشد.

«مرآت امین‌الرعایا» معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز ضمن ابراز خرسندی از ایجاد بخش نوسوادان در کتابخانه‌های عمومی، تصریح کرد: در عرصه مبارزه با بیسوادی، تنها تلاش و همت آموزش و پرورش و مربیان دلسوز نهضت سوادآموزی کافی نیست، بلکه باید طیف گسترده‌ای از نیروها و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی وارد شوند و این تعامل و همکاری خوبی که میان آموزش و پروش و اداره کتابخانه های عمومی وجود دارد باید میان دیگر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز ایجاد شود.

«هادی قاسمی» رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت نیز در این مراسم گفت: اهمیت مبارزه با بی‌سوادی بر کسی پوشیده نیست و سوادآموزی به تدبیر ویژه حضرت امام خمینی(ره) از یک حرکت محدود فرهنگی، به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از آن پس در شمار مقدس ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی در آمد.

وی ابراز امیدواری کرد با افتتاح بخش نوسوادان، کتابخانه‌های عمومی نقش مؤثری در پیشبرد آرمان بزرگ سوادآموزی در کشور داشته باشند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، بخش نوسوادان کتابخانه دکتر سیدحسین واحد با بیش از ۲۰۰ نسخه کتاب ویژه نوسوادان و فراگیران نهضت سوادآموزی، راه‌اندازی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..