برگزاری ۱۸۰ جلسه دادرسی الکترونیک در اشکذر

رئیس دادگستری شهرستان اشکذر: از آبان ماه سال جاری تاکنون ۱۸۰ جلسه دادرسی الکترونیک در حوزه قضایی اشکذر برگزار شده است.

به گزارش یزدی نیوز، محمد حسین دهقانی زاده گفت: در راستای کاهش مراجعات به محاکم و به منظور ترویج دادرسی الکترونیک با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، از آبان ماه سال جاری تاکنون ۱۸۰ جلسه دادرسی الکترونیک در این حوزه قضایی برگزار شده است.

وی در این رابطه بیان داشت: در راستای اجرای برنامه‌های تحولی قوه قضاییه و دستور رئیس دستگاه قضا، دادگستری اشکذر با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم، جلسات رسیدگی به پرونده‌ها را از آبان ماه به صورت برخط برگزار می‌نماید.

این مقام قضایی استفاده از جلسات دادرسی الکترونیک را دارای مزایای بسیار دانست و اظهار داشت: استفاده از دادرسی الکترونیک در کنار جلوگیری از اطاله دادرسی و کاهش وقت‌های رسیدگی، تاثیر بسزایی در کاهش تردد‌ها و هزینه‌های احتمالی شهروندان داشته، که این مهم در راستای احقاق حقوق عامه و رضایتمندی مردم از دستگاه قضا است.

رئیس دادگستری شهرستان اشکذر در رابطه با ایرادات این سامانه تصریح کرد: هرچند دادرسی‌های الکترونیک سامانه‌ای جدید بوده و دارای ایرادات و نواقصی نیز می‌باشد لیکن از زمان رونمایی تاکنون، بسیاری از مشکلات آن مرتفع و استفاده هرچه بیشتر از این فرصت موجب رفع سریعتر مشکلات و اختلالات موجود و افزایش امکانات آن خواهد شد.

شایان ذکر است استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای در مواردی است که بکارگیری ویدئو کنفرانس در برگزاری جلسات دادگاه به استناد مواد ۱۷۵ و ۶۵۹ قانون آیین دادرسی کیفری و همچنین ماده ۲۵ آیین نامه نحوه استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی در قانون آیین دادرسی کیفری جدید، تجویز گردیده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..