شهردار میبد در دیدار با معاون بانوان رئیس جمهور:

سهم بانوان میبد در جهانی شدن زیلو چشم‌گیر بوده است

شهردار میبد در دیدار با معاون بانوان رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های این شهر تاریخی، سهم بانوان میبدی در جهانی شدن هنر زیلوبافی این شهر را چشم‌گیر و تاثیرگذار خواند.

«علیرضا نقوی» در دیدار با «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور بانوان با بیان این که نماد «خورشید خانم» افتخار و برند شهر میبد است، گفت: این طرح از چهار هزار سال پیش در سفالینه‌های میبد به کار رفته و در جشنواره ۱۹۷۱ مونیخ آلمان توانست مقام نخست را به دست آورد.

وی با اشاره به این که میبد شهر جهانی زیلو نیز هست، تاکید کرد: قدمت زیلو به قبل از اسلام می‌رسد و الیاف این فرش سلامت، تمامی از پنبه است و حسیینه امام خمینی(ره) و جماران با زیلوهای بافت میبد مفروش شده است.

نقوی با بیان این که میبد در سال ۹۷ به عنوان شهر جهانی زیلو شناخته شد، تصریح کرد: فروش مجازی و مارکتینگ این محصول صنایع دستی میبد در حال برنامه‌ریزی است.

وی هدف از برگزاری این نشست را حمایت از بانوان دانست و گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای بانوان در این مدت برگزار شده که از آن جمله می‌توان به برگزاری سلسله نشست‌های خوشبختی آموختنی با حضور کارشناسان مجرب کشور و استان به منظور حمایت از بانوان اشاره کرد.

نقوی با بیان این که بخش زیادی از احیای هنر زیلوبافی به برکت همت بانوان بوده است، افزود: پس از جهانی شدن زیلو ۱۰ زیلوباف جوان و نوجوان روشندل نیز در میبد آموزش بافت زیلو دیده‌اند.

شهردار میبد با اشاره به این که میبد شهر سفال است، خاطرنشان کرد: در زمینه سفال قرار است مابین میبد و شهر فان تسای ایتالیا تفاهم خواهرخوانندگی بسته شود.

وی ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی و علمی برای بانوان را از اولویت های شهرداری میبد برشمرد و بیان کرد: اولین کتابخانه و مرکز تخصصی ویژه بانوان استان در میبد در حال ساخت و راه اندازی است و همچنین باغ بانوان و باغ سلامت بانو نیز طراحی و تدوین شده است.

نقوی با اشاره به اینکه میبد اخیراً به شهرهای دوست دار کودک پیوسته است، گفت: کلینیک حقوق کودک در میبد فردا پنج شنبه با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری افتتاح خواهد شد.

شهردار میبد در پایان نیز خاطرنشان کرد: شهرداری میبد با مصوبه شورای شهر، مرکز حفاظت و صیانت از خانواده را با کمک دادگستری راه اندازی کرده است که کمک و مشاوره‌های خوبی به خانواده‌هایی که دچار مشکل هستند قبل از ورود به دادگاه می‌کند و باعث کاهش پرونده‌های طلاق در شهرستان شده است.

به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، «حسینعلی فلاح» عضو شورای اسلامی شهر میبد نیز در این نشست به بیان مسائل و دغدغه‌های بانوان شهر میبد پرداخت و در جهت اجرای اولین کتابخانه اختصاصی و تخصصی بانوان در استان یزد و ایجاد باغ بانوان شماره ۲ در این شهر، خواهان حمایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهور شد.

بخش نظردهی بسته شده است..