حبس باید به هوشیاری زندانی منجر شود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: زندان با اجرای طرح‌های مطالعاتی دقیق می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی زندانیان، نقش اثر گذاری داشته باشد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، گفت: زندان تنبیهی برای تنبه انسان‌ها است که باید با اقدامات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی محقق شود.

 

وی مشارکت نهاد‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی را در تحقق اهداف مهم و رسالت خطیر زندان خواستار شد و افزود: باید به گونه‌ای عمل کرد که اگر فردی به هر دلیلی راهی زندان و متحمل حبس شد چنان در این دوران متنبه شود که دیگر به هیچ عنوان با تکرار جرم به زندان برنگردد.

 

دهشیری وجود مدیران توانمند جهادی را نیاز امروز جامعه برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از دستاورد‌های چند سال اخیر زندان‌های استان مرهون تلاش خستگی ناپذیر و ارزشمند همین مدیران دانا و توانا، انقلابی و جهادی است.

 

رئیس کل دادگستری استان توجه به مباحث فرهنگی و تربیتی را از اولویت‌های زندانبانی اسلامی دانست و اظهار داشت: وقتی هدف یک نهاد، اصلاح و تربیت باشد باید آن نهاد به تکیه بر اقدامات فرهنگی و تربیتی به یک دانشگاه انسان سازی تبدیل شود.

 

وی افزایش سرمایه اجتماعی را محصول کارآمدی و خدمات ارزنده مدیران انقلابی و جهادی در دوران تحول قوه قضائیه ذکر کرد و گفت: با حضور فقیهی عالی قدر همچون آیت الله رئیسی در صدر قوه قضائیه، همه مدیران تحت امر نیز به عنوان خدمتگذاران صدیق مردم محسوب می‌شوند که خدمت به مردم و جلب رضایت آحاد جامعه را بالاترین آرمان خود می‌دانند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..