افزایش ۱۵ درصدی تولید زعفران در ابرکوه

مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: از ۱۰۰ هکتار سطح زیرکشت این محصول ۴۰۰ کیلوگرم زغفران خشک برداشت شد که این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش یزدی نیوز، حسن زارع با اشاره به پایان فصل برداشت زعفران در ابرکوه، متوسط تولید این محصول را چهار کیلوگرم در واحد سطح و در برخی مزارع شهرستان ۵.۵ تا ۶ کیلوگرم ذکر کرد

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیرکشت این گیاه در دهستان فراغه بخش مرکزی قرار دارد، اظهار داشت: هم اکنون ۲۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی در کشت و تولید زعفران فعالیت دارند.

زارع افزود: پیاز زعفران شهریورماه کاشته می‌شود و برداشت محصول کشت سال‌های قبل هم از اواسط آبان ماه آغاز تا اواخر آذرماه ادامه دارد و انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۰ سطح زیرکشت این گیاه با ۲۰ درصد افزایش به ۱۲۰ هکتار برسد.

 

وی کم آبخواه بودن برخی محصولات از جمله زعفران سازگار با شرایط اقلیمی منطقه و همراه با ارزش افزوده را علت افزایش سطح زیرکشت این گیاه برشمرد و ادامه داد: کشاورزانی که نسبت به کشت و افزایش سطح زیرکشت درمزارع خود اقدام کنند به ازای هر هکتار ۷۰۰ میلیون ریال وام با بازپرداخت پنج ساله دریافت می‌کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..