متصرف برج و باروی یزد به حبس محکوم شد

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از تخریب و رفع تصرف بنای غیرمجاز بنا شده روی برج و باروی یزد با حکم قضایی خبر داد.

«منیژه جعفری» در تکمیل این خبر، اظهار کرد: این بنا سال‌ها قبل به‌ صورت غیرمجاز روی برج و باروی یزد بنا شده بود که در بازسازی و مرمت حصار تاریخی شهر یزد این موضوع مشخص شد.

وی افزود: با شکایت و پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، حکم بر تخریب و رفع تصرف آن صادر و متصرف به حبس محکوم شد.

جعفری ادامه داد: برج و باروی شهر یزد از جمله آثار ارزشمند و منحصربه‌فرد است که حفظ و حراست از آن به‌ ویژه در شرایطی که بافت تاریخی یزد جهانی شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و میراث فرهنگی با متعرضان به بناهای تاریخی و حریم آن قاطعانه برخورد خواهد کرد.

مسئول واحد حقوقی میراث فرهنگی استان یادآور شد: هرگونه اقدام بدون اخذ مجوز در محدوده بافت‌های تاریخی و تغییر و تخریب و مخدوش کردن دید منظری ابنیه تاریخی مشمول مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی می‌شود و با متخلفینی که بدون مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام به تخریب، ساخت‌وساز و تغییر چهره بافت تاریخی کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد، برج و باروی یزد در سال ۱۳۵۲ به شماره ۹۵۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..