نگهداری راههای استان یزد ۱۲۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

no-thumbs

رئیس اداره امور فنی و امور مشاوران اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: نگهداری راههای استان سالانه به بیش از 1200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوز حامد معتمدی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فنی استان یزد در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: این استان از لحاظ راه در کشور رتبه ۱۲ و ۱۳ را دارد ولی در تخصیص اعتبارات فصل حمل و نقل، در رده ۲۹ کشوری قرار دارد.
وی افزود: ارزش راههای استان حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال است که بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال ۹۲، ۳۱ درصد از راهها در وضعیت سالم است.
رئیس اداره امور فنی و امور مشاوران اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: ۱۲ درصد از راههای استان در وضعیت خرابی کم، ۲۰ درصد در وضعیت خرابی متوسط و ۳۷ درصد در وضعیت خرابی شدید قرار دارد.
در این نشست که ۲ ساعت به طول کشید پیش نویس آیین نامه روش کار شورای فنی استان یزد که اسفندماه گذشته به اعضا ارسال شده بود، مورد بررسی قرار گرفت .
در خصوص پیشنهاد مکتوب دستگاهها تصمیم گیری بعمل آمد و مصوب شد تا آیین نامه پیشنهادی به منظور تصویب نهایی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شود.
در ادامه جلسه، نامه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درخصوص تمدید ۲ ساله صلاحیت پیمانکاران مرمتی مورد تصمیم گیری قرار گرفت.
در بخش دیگری از جلسه شورای گزارشی از وضعیت راه های استان ارائه شد.
نخستین جلسه شورای فنی استان یزد صبح روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری به عنوان جانشین معاون عمرانی استانداری و دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد برگزار شد.
به گزارش ایرنا،استان یزد در طول راههای بین شهری در جایگاه ۱۲ و راههای شریانی در رتبه ۱۰ کشور قرار دارد و طول بزرگراههای هم اکنون ۶۵۳ کیلومتر رسیده و راههای روستایی آسفالته ۲۱۷۵ کیلومتر است .
 

بخش نظردهی بسته شده است..