امام جمعه ابرکوه:

خدمات بیناد مسکن انگیزه ای برای ماندگاری جوانان در روستاهاست

no-thumbs

امام جمعه ابرکوه گفت: کار بنیاد مسکن خدمت به محرومان ، روستائیان و ایجاد انگیزه برای نسل جوان برای ماندگاری در زادگاهشان است تا جاذبه کاذب شهری آنها را به سمت شهر نکشاند.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس و کارکنان بنیاد مسکن ابرکوه اظهار کرد: مهم این است که بنیاد مسکن جایگاه امید بخش خود را به مردم بویژه نسل جوان که کمتر از برکات حساب ۱۰۰ امام و خدمات این بنیاد با خبرند بشناساند.
وی بابیان اینکه بنیاد مسکن بدستور حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شده است و حساب ۱۰۰ امام هم مزید بر میمنت آن می باشد افزود: این نهاد مولود انقلاب اسلامی و جایگاهی ارزشی دارد و در زمره مجموعه هایی است که ماموریت امدادی به محرومین را دارند.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان ابرکوه دراین دیدار باگرامیداشت ایام سالگرد تاسیس این نهاد به امر مبارک حضرت امام (ره) به تشریح فعالیتهای این نهاد درمناطق وروستاهای شهرستان ابرکوه پرداخت و گفت: سال گذشته ۶۵ قطعه زمین برای جوانان فاقد مسکن در روستاهای این شهرستان تملک و برای ساخت مسکن به متقاضیان واگذارشده است.
حمیدرضا چاکرالحسینی درحاشیه این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: در دولت تدبیر و امید حدود ۲۰۰ واحد مسکونی متقاضیان شهری و روستائی با ۲۵ میلیاردریال اعبتار در این شهرستان احداث ، نوسازی و بهسازی شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۶۰۰ فقره اسناد مالکیت واحدهای مسکونی روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان اخذ و به متقاضیان تحویل شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با هدف توسعه روستاها و خدمت رسانی و رفاه بهتر مردم و پایداری بیشتر جمعیتی در روستاها ، طرح هادی در روستاهای شمس آباد، صادق آباد، صفی آباد، فراغه، تیزک، بداف و اسفندآباد اجرا شده است.
این مسوول اضافه کرد: در اجرای این طرح ۱۰ هزارمتر سنگ جدول ، ۳۵ هزار مترمربع زیر سازی و آسفالت شده است است.
چاکرالحسینی ادامه داد: هم اکنون مطالعه و تهیه طرح هادی در روستاهای خسروآباد ، جلال آباد از توابع بخش مرکزی دردست اقدام است.
به گزارش ایرنا، ابرکوه با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..