تحقق ۶۱ درصدی اهداف دولت الکترونیک در یزد

no-thumbs

رئیس گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری یزد گفت: تاکنون ۶۱ درصد اهداف پیش بینی شده درباره توسعه دولت الکترونیک استان تحقق پیدا کرده است.

به گزارش یزدی نیوز مهدی پارسائیان در کانون تفکر شهر هوشمند دانشگاه یزد با استناد به آخرین ارزیابی در شهریور ۹۹ از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یزد بعد از استان‌های تهران و سمنان رتبه سوم کشوری را کسب کرد و در شاخص‌های دسترسی و مهارت فاوا در جایگاه دوم بعد از استان تهران قرار دارد

وی با اشاره به رتبه ششم استان در شاخص استفاده از فاوا در میان ۳۱ کشور گفت: در این شاخص برای ارائه محتوای الکترونیکی بیشتر و خدمات بهتر به مردم و جامعه جای کار زیادی وجود دارد تا در این شاخص رشد بهتری کسب شود.

پارسائیان از اداره کل پزشکی قانون به عنوان تنها برگزیده جایزه استانی دولت الکترونیک یاد کرد و ادامه داد: نبود آموزش و فرهنگ سازی مناسب مردم از مهمترین مشکلات توسعه دولت الکترونیک است و مردم باید این آموزش را از دولت مطالبه کنند.

محمدرضا پژوهان عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد هم با اشاره به سامانه‌هایی که دیتا آن‌ها هنوز بارگذاری نشده است، گفت: راه‌اندازی سامانه شهرداری با استقبال سایر دستگاه‌ها نیز روبرو شد و این سامانه‌ها تبدیل به opendeta شهری یزد شود، اما با وجود زحمت‌های زیادی که برای راه‌اندازی opendeta شهرداری کشیده شد همچنان عملیاتی نشده است.

 

همچنین امیر جهانگرد رفسنجانی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد با استناد به گزارش ۲۰۲۰ شاخص‌های توسعه دولت الکترونیک سازمان ملل، در خصوص شاخص LOSI ارزیابی شهر‌های دنیا، اظهار داشت: این ارزیابی بین صد شهر دنیا بررسی شد و تهران هم ردیف با دمشق در سطح LOSI low در رتبه ۷۵ است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..