سرپرست زندان‌های استان عنوان کرد

۱۳ درصد زندانیان در یزد تبعه خارجی هستند

سرپرست زندان‌های استان یزد با بیان این که ۵۴ درصد زندانیان استان را محکومان جرائم موادمخدر تشکیل می‌دهند، ۱۲.۸ درصد از زندانیان استان را جزو اتباع خارجی ذکر کرد.

«حسین سبزواری» در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه با اشاره به این که اشتغالزایی برای زندانیان و زندان‌بانی به شیوه جدید از رویکردهای مهم سازمان زندان‌ها در سراسر کشور است و این رویکرد در استان یزد نیز دنبال می شود، اظهار کرد: یزد در بسیاری از شاخص‌های زندان‌بانی در کشور دارای رتبه است و در تلاش برای درخشش یزد در زمینه زندان بانی اسلامی و رعایت استانداردهای زندان‌بانی هستیم.

وی با اشاره به این که یکی از برنامه‌های اصلی که هم اکنون در زندان‌های یزد دنبال می‌شود، برنامه های فرهنگی با محوریت تمسک به قرآن و عترت است، افزود: امیدواریم بتوانیم با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) راه بازگشت زندانیان به جامعه و فراهم کردن زندگی بدون آسیب را برای آنها فراهم کنیم.

سبزواری با اشاره به آمار زندانیان استان یزد، افزود: ۱۲.۸ درصد زندانیان استان اتباع خارجی هستند و چهار درصد آنها نیز هنوز محکوم نشده‌اند و به صورت موقت تا صدور حکم در زندان به سر می‌برند.

سرپرست زندان‌های استان همچنین یادآور شد: ۵۴ درصد زندانیان استان یزد محکومان جرائم حوزه موادمخدر هستند و برخی از آنها حبس‌های بلندمدت دارند.

وی ادامه داد: زندانیان چهار جرم اصلی در استان یزد شامل ۵۷ درصد جرائم مواد مخدر، ۲۰ درصد سرقت، شش درصد جرائم علیه اشخاص و ۵.۴ درصد محکومیت‌های مالی است.

به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد، سبزواری در پایان دیدار خود با آیت الله ناصری عنوان کرد: اشتغال به کار زندانیان نیز یکی از مهمترین برنامه‌هاست و در این راستا با برگزاری دوره‌های آموزشی در تلاشیم تا زندانیان علاوه بر کسب درآمد، برای دوران خروج از زندان نیز کسب مهارت کنند.

 

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..