سخنگوی شورای شهر یزد خبر داد:

یزد با “براگا”ی پرتقال خواهرخوانده می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد از پیگیری عقد خواهرخواندگی بین شهرهای براگا پرتقال با یزد در راستای تبادلات علمی و فرهنگی و تقویت ظرفیت‌های گردشگری این شهر جهانی خبر داد.

«حمیدرضا قمی» در نشست مجازی با خبرنگاران که از طریق سامانه برخط خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد برگزار شد، یکی از بزرگترین طرح‌های مناسب‌سازی شهر یزد را طرح «هفت خوان» از میدان همافر تا مسجد جامع یزد اعلام کرد و گفت: این طرح این طرح در راستای انتخاب یزد به عنوان اولین پایلوت شهر دسترس‌پذیر از میدان همافر آغاز و در ادامه تقاطع‌های باهنر، میدان آزادی، میدان شهید بهشتی، تقاطع امیرچقماق، تقاطع ساعت تا مسجد جامع را در برخواهد گرفت.

وی مناسب سازی، ایجاد پارکینگ برای معلولان، اصلاح پل‌ها، کف‌سازی‌ها، برداشت موانع و دیگر موارد از جمله مؤلفه‌های اجرایی در این مسیر خواند و از دیگر اقدامات در این خصوص به راه‌اندازی سامانه صوتی اتوبوس‌ها برای نابینایان و ناشنوایان، سامانه اتوب‌وس‌یاب، ساماندهی تاکسی‌های شهر اشاره کرد.

وی در ادامه از راه‌اندازی کمپ پناه جهت حیواننات بی‌پناه و بدون صاحب، پیگیری ایجاد شهرک سنگ و شهرک چوب، طرح ایمن‌سازی پسماندهای خطرناک را از فعالیت‌های شورای شهر برشمرد.

قمی اختصاص تخفیف ۷۰ درصد برای اجرای فیبر نوری مدارس و اقدامات متعدد دیگر در جهت ارائه آموزش‌های مجازی شهروندی را نیز یادآور شد و گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری اقدامات فراوانی را در دست اقدام داریم که یکی از مهمترین آنها طرح مسکونی ۸۳۷ واحدی واقع در میدان میوه و تره‌بار سابق شهر یزد در زمینی به مساحت ۵.۱ هکتار این که توافقات آن به امضا رسیده و اهتمام زیادی در ساخت آن به معماری ایرانی اسلامی داریم.

وی مرمت و احیای باغ تاریخی گلکار(فرهنگسرای بانو) در منطقه حسن‌آباد را از دیگر اقدامات شورا در سالجاری خواند و گفت: با راه‌اندازی کارخانه بازیافت آسفالت شهرداری یزد از شهریورماه بازیافت ۲۳۰۰ تن آسفالت شهر در دستور کار قرار گرفته که می‌تواند علاوه بر مزایای زیست محیطی، صرفه اقتصادی مناسبی برای شهر یزد به دنبال داشته باشد.

وی تکمیل بلوار شهدای دی در مابین شهرهای یزد و حمیدیا با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال،‌ مرمت و راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در بافت تاریخی شهر، بررسی طرح حق انتقال توسعه در راستای حفاظت از باغات و بناهای تاریخی واقع شده در مسیر طرح‌های شهری، طرح تعریف چگونگی اخذ عوارض کسب و پیشه با استفاده از تجربیات شهرهای داخل کشور و شیوه کاری نظام بین‌المللی که تا سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، را از دیگر اقدامات شورای شهر یزد برشمرد.

عضو شورای اسلامی شهر از پیگیری عقد خواهرخواندگی بین شهرهای براگا در کشور پرتقال با شهر یزد در نشست با سفیر ایران در لیسبون خبر داد و گفت: با توجه به تاریخی و علمی بودن شهر براگا که در سال ۲۰۱۲ پایتخت جوانان اروپا و همچنین کاندیدای شهر خلاق است، امیدواریم این خواهرخواندگی منجر به تبادلات علمی و فرهنگی و تقویت ظرفیت‌های توسعه گردشگری شهر جهانی یزد شود.

وی از اختصاص فرهنگسرای شهید حسن‌پور برای راه‌اندازی سایت تخصصی گردشگری یزد نیز خبر داد و افزود: خوشبختانه امسال شاهد راه‌اندازی گالری‌های شهری در طول مسیرهای پرتردد شهر متناسب با رویدادهای مختلف هستیم.

وی از ساخت فیلم زندگی‌نامه شهید سید رضا پاکنژاد به همت شورای اسلامی شهر خبر داد و افزود: اقدامات خوبی در حوزه فاوای شهر از جمله در موضوع شهروندسپاری، توسعه سامانه‌های مکانی و نیز رصد سخت و سازهای شهر از طریق تصویربرداری هوایی از طریق پهپاد صورت گرفته است.

قمی با بیان این که سابقاً ۸۰ درصد ساخت و سازهای شهر غیرمجاز بود ولی با اقدامات صورت گرفته کاهش ۱۲ درصدی این تخلفات را شاهد هستیم، راجع به علل این موضوع گفت: باید دیگر چقدر طرح تفصیلی شهر نیازهای مسکونی مردم را برآورده می‌کند یا چقدر مروج ساخت مسکن‌های ارزان در شهر بوده‌ایم و این که چقدر ضورابط صدور پروانه ساختمان را تسهیل کرده‌ایم.

عضو شورای شهر یزد از جمله اقدامات برای مقابل با سیلاب‌های ناشی از بارندگی به طرح ساماندهی مسیل شهر یزد با همکاری شرکت آب و فاضلاب اشاره کرد و فت: سعی شده این طرح به نحوی انجام شود که در مواقع غیربارانی نیز بتوان از این مسیل برای کاربری‌های دیگری مانند جاده سلامت بهره گرفت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..