حتی یک قطره آب از حوزه زاینده‌رود برداشت نمی‌کنیم

بعد از موضع گیری و مخالفت برخی ازمسئولان اصفهان در بحث انتقال آب به یزد،استاندار یزد تاکید کرد که حتی یک قطره آب از حوزه زاینده‌رود برداشت نمی‌کنیم.

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد با تشریح دستاوردهای سفر استانی رئیس جمهور به یزد در اواخر سال گذشته، اعلام کرد: حتی یک قطره آب از حوزه زاینده‌رود برداشت نمی‌کنیم و آبی که به استان یزد منتقل می‌شود، آبی است که از سرچشمه‌های کارون و از طریق تونل به مسیر مشخص شده‎‎ای، هدایت و به یزد انتقال می‎‎شود.
"سیدمحمد میرمحمدی" در جمع اهالی رسانه با تشریح دستاوردهای سفر اواخر سال گذشته رئیس جمهور به این استان، اظهار کرد: در این  سفر ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار به ۴۴ طرح استان یزد اختصاص یافت که این طرح‎‎ها در موضوعات آب، گردشگری، حمل و نقل، مباحث فرهنگی و هنری، محیط زیست و منابع طبیعی هستند.

وی در مورد اعتراض‎‎هایی که در مورد خط دوم انتقال آب به استان یزد می‎‎شود، اظهار کرد: استان یزد حتی یک قطره آب از حوزه زاینده‌رود برداشت نمی‌کند و آبی که به استان یزد منتقل می‌شود، آبی است که از سرچشمه‌های کارون و از طریق تونل به مسیر مشخص شده هدایت و به یزد انتقال می‎‎شود.

میرمحمدی ادامه داد: آبی که به استان یزد منتقل خواهد شد به هیچ وجه حق‎‎آبه زاینده روز نیست و ارتباطی به آن ندارد بلکه آبی است که روانه خلیج فارس می‎‎شود.

وی افزود: از طرفی در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ کسی حق ندارد که مانع تامین آب شرب مردم شود و قطعاً با برخی جریانات که به مقاصر خاصی به دنبال تشویش اذهان هستند، برطبق قانون برخورد خواهد شد.

استاندار در پاسخ به خبرنگاری نیز گفت: حاضر نیستم حتی به ظاهر لحظه‎‎ای آب مردم یزد را قطع شود بلکه به جای این قبیل تحریک‎‎ها از ابتدا سعی کردیم ضمن مدیریت مصرف آب در استان، تدابیر لازم را برای مواقع بحرانی در نظر بگیریم و مجدانه بحث انتقال آب به استان را دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: کسانی که در شورای عالی آب تصمیم گیرنده هستند، افرادی متخصص‌‌اند که براساس آمار و اطلاعات تصمیم می‎‎گیرند و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و تحریک آمیز در تصمیم آنها، تغییر ایجاد نمی‎‎کند.

به گفته‎‎ی استاندار، موضوع خسارت خشکسالی‎‎های متوالی استان در سفر ریاست جمهوری هم به لحاظ ضرورت انتقال آب و هم در راستای اهمیت مدیریت مصرف آب کشاورزی مطرح شد و در این سفر بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان برای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی به استان اختصاص یافت.

به گزارش تابناک یزد ،وی راجع به خط انتقال آب از خلیج فارس نیز گفت: عملیات خط انتقال توسط بخش خصوصی شروع شده و در سفر ریاست جمهوری ۴۰۰ میلیون دلار کمک به ادامه این عملیات اختصاص یافت و قطعاً معادن چادرملو یزد و گل‎‎گهر کرمان با توجه به شرایط قیمتی سنگ آهن و سرمایه گذاری انجام گرفته تاکنون، این عملیات را متوقف نخواهند کرد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..