استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت وجود نظام برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات استان/ ‌منطقه اوراسیا در کشورهای هدف صادراتی مورد توجه جدی قرار گیرد

استاندار یزد در نشست کارگروه توسعه صادرات استان با تاکید بر ضرورت وجود نظام برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات استان، خاطر نشان کرد: لازم است در کشورهای هدف صادراتی منطقه اوراسیا مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز، “محمدعلی طالبی” استاندار یزد در نشست کارگروه توسعه صادرات استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و اعضای کارگروه در سالن کوثر استانداری برگزار شد با اشاره به ارائه گزارش گمرک استان در این نشست، اظهار کرد: این گزارش ها و اعداد و آمارها می‌تواند نظام برنامه‌ریزی ما را بسیار بهره مند کند تا بتوانیم برای تولید و شناسایی صادرات و مقاصد صادراتی برنامه‌ای جامع داشته باشیم.
استاندار یزد ادامه داد: در حوزه صادرات باید به سمت تنوع، هم به لحاظ نوع محصولات صادراتی و هم به لحاظ بازارهای صادراتی و کشورهای هدف روی آوریم زیرا ما استانی صنعتی با ظرفیت های مختلف تولید و محصولات متنوع هستیم.
رئیس کارگروه توسعه صادرات استان گفت: اگر در استان دچار موقعیت‌های شویم که یک محصول تولیدی به لحاظ قیمتی و صادرات، ‌دچار چالش شود یا اینکه در رابطه با بعضی محصولات که متمرکز شده ایم بر روی کشورهایی که این محصولات را به آنها صادر می‌کنیم، آن کشورها تصمیم بگیرند دیگر واردات این محصول را نداشته باشند، در این صورت سرمایه گذاری در حوزه صادرات با مشکل مواجه خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: چیزی که خلا آن ‌تا حدودی مشاهده می شود وجود نظام برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات است یعنی اینکه دولت، بخش خصوصی و صاحبان نظر در حوزه تولید، صادرات و واردات بنشینند و با هم هم اندیشی کنند که برای حوزه صادرات و واردات چه کارهایی باید انجام دهیم تا با افزایش صادرات روبرو شویم.
استاندار یزد اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی استان مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت باید برنامه‌ریزی دقیقی برای توسعه صادرات داشته باشد و بخش خصوصی و تشکل ها مانند اتاق بازرگانی نیز کار اصلی شان همین است و از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خواسته‌ایم تا این موارد را راهبری کند.
طالبی بر رفع مشکلات گمرک استان در راستای تسهیل کار صادرکنندگان و بخش تولیدی تاکید کرد.
بالاترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود ‌گفت: در حوزه صادرات باید به کشورهای منطقه اوراسیا به عنوان کشورهای هدف صادراتی به طور جدی توجه شود و در این رابطه ظرفیت های بسیار خوبی در اختیار کشور قرار گرفته و وزیر محترم نیرو نیز به عنوان نماینده دولت پیگیر مو‌افقت نامه های ایران و اوراسیا می باشد که با توجه به ظرفیت های خوب استان به زودی نشستی با نماینده ویژه وزیر نیرو خواهیم داشت تا در این رابطه نیز تصمیمات خوبی گرفته شود.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..