راه اندازی پلیس فتا در مهریز

چهارمین پلیس فتای شهرستانی استان در محل اداره راهنمایی و رانندگی مهریز راه اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوز؛ رئیس پلیس فتا استان در مراسم افتتاح پلیس فتا مهریز گفت: هدف از راه اندازی پلیس فتا در وهله اول رسیدگی به شکایات مردم مهریز در حوزه فضای مجازی است.

ابوطالبی بیشترین جرائم حوزه فضایی را شیوه و شگرد‌های مختلف و کلاهبرداری و برداشت پول از حساب‌های مردمی دانست و افزود: پیشگیری از جرائم حوزه فضای مجازی و پیشگیری خاص در حوزه مجازی دانش آموزان از وظایف اولیه این پلیس است که امیدواریم این مساله با همکاری و همراهی مرکز استان محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات به منظور رصد فضای مجازی و کنترل آن و احساس امنیت عمومی ایجاد شده و در زمینه مقابله با جرایم اینترنتی، مالی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی فضای مجازی در جامعه فعالیت می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهریز هم گفت: کلیه مراکز پلیس فتا در کشور ضمن انجام رصد و پایش فضای مجازی، ارائه خدمات و پیگیری شکوائیه‌های ارجاعی، ایجاد فرصت آموزشی و اطلاع رسانی از آسیب‌ها، تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی را در راستای پیشگیری از جرایم حوزه سایبر در دستور کار خود دارند.

سرهنگ احمدی لزوم بهره مندی از ظرفیت رسانه‌های مختلف برای مقابله با جرایم فضای مجازی را مهم دانست و تصریح کرد: رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب، خبرگزاری‌ها و رسانه ملی می‌توانند پلیس را برای ارتقای آگاهی عمومی در حوزه فضای سایبری یاری کنند و تحقق این مهم منافع ملی و مردمی را در پی دارد.

زارع زاده فرماندار مهریز نیز اظهار داشت: با توجه به تغییر زمینه وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد که پلیس به علم و فناوری روز مجهز باشد تا بتواند در عرصه پیشگیری و مبارزه موفق عمل کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..