صادرکنندگان یزدی در رتبه نخست رفع تعهد ارزی در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در سه سال اخیر از ۳۲۳ صادرکننده، ۲۶۲ نفر معادل ۶۵ درصد تعهدات ارزی خود را رفع کردند.

به گزارش یزدی نیوز، علمدار یزدی در جلسه کارگروه توسعه صادارت استان اظهار داشت: کاهش مهلت ارائه اسناد حمل حواله‌های ارزی به ۲ ماه که باعث ایجاد مشکلاتی برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شده است، پیگیری می‌شود

وی افزود: در هشت ماه نخست امسال ۲ میلیون تن کالا به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار از استان به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، امارات و سوریه صادر شد که به علت شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد که بیشتر کالا‌های صادارتی استان شامل کاشی سرامیک، میلگرد و پروفیل، هیدروکربن، نایلون و نایلکس، پسته و ظروف شیشه‌ای است.

علمدار یزدی افزود: در همین مدت ۳۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون دلار وارد شد که بیشتر مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین آلات است.

وی گفت: بیشتر واردات استان از کشور‌های چین، ترکیه، ایتالیا، امارات، آلمان، اسپانیا و هلند است.

به گفته علمدار یزدی، سازمان توسعه تجارت مشوق‌هایی مانند وام بلاعوض به مبلغ پنج میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های صادراتی در نظر گرفته است.

استاندار یزد هم در این نشست خواستار تنوع بخشی به محصولات و بازار‌های صادارتی استان شد.

طالبی با بیان اینکه خلا نظام برنامه ریزی برای توسعه صادارت در استان باید رفع شود، افزود: با توجه موافقت نامه‌های دولت با حوزه اورآسیا ظرفیت صادرات به کشور‌های این حوزه فراهم است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..