مصرف بیش از ۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد: مشترکین گاز طبیعی در استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ میلیارد و ۶۱۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده اند.

به گزارش یزدی نیوز، علی اکبر میدانشاهی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز طبیعی گفت: میزان مصرف کل گاز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶۴ میلیون متر مکعبی افرایش داشته که نشان دهنده توسعه شبکه‌های گازرسانی و جذب مشترکین جدید در سال جاری است.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۱۲ هزار مشترک جدید جذب شده که ۳۶۳ مورد مشترکین صنعتی با حجم مصرف بالا هستند. با توجه به توسعه گازرسانی در استان یزد شاهد افزایش مصرف گاز در این استان بوده ایم که نوید بخش پوشش هر چه بیشتر استان از این سوخت پاک همراه با رفاه اجتماعی و رونق تولید است.

میدانشاهی سهم گاز طبیعی را در سبد انرژی استان ۷۵ اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون در استان یزد حدود ۴۷۶ هزار مشترک گاز طبیعی جذب شده که ۲۷ واحد نیروگاهی با سهم مصرف ۴۴ درصدی بزرگرترین مصرف کننده گاز طبیعی به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: هفت هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی با ۳۸ درصد، مشترک خانگی و تجاری با ۱۱ درصد، بخش کشاورزی و سه هزار و ۲۶۰ گلخانه با چهار درصد، ۴۷ جایگاه CNG با ۲ درصد و سایر بخش‌ها یا یک درصد در رتبه‌های بعدی مصرف قرار دارند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به برودت هوا و بارندگی‌های اخیر که موحب ایجاد مشکلاتی برای برخی از نقاط کشور شده است، از شهروندان می‌خواهیم در استفاده بهینه از گاز طبیعی، کمال صرفه جویی را در مصرف این نعمت خدادادی داشته باشند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..