اجرای کمربند سبز شهرستان اردکان سرعت گرفت

فرماندار اردکان در جلسه هماهنگی اجرای طرح کمربند سبز این شهرستان از شهر عقدا تا اردکان که توسط مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو اجرایی می‌شود، بر تسریع در اجرای این طرح تاکید کرد.

«بهروز شهابی‌زاد» در این جلسه با تقدیر از عزم این شرکت برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، ایجاد فضای سبز در محور استقرار صنایع را اقدام مؤثری برای کاهش آلودگی‌های هوای ناشی از صنایع مستقر دانست و افزود: ایجاد فضای سبز، می‌تواند مشکل ریزگردها و تثبیت خاک را نیز که سالیان متمادی از مشکلات شهرستان بوده مرتفع سازد.

وی بر لزوم شناسایی گونه‌های سازگار با منطقه تأکید و اظهار کرد: ایجاد زیبایی بصری در محور یادشده همراه با فضاهای مناسب رهگذر به‌ویژه در نزدیکی شهرها می‌تواند از اهداف اجرای این طرح باشد.

شهابی‌زاد با بیان این‌ که همواره باید نگاه فراگیر شهرستانی در اجرای پروژه‌ها وجود داشته باشد؛ از مدیران مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو خواست تا طرح کمربند سبز از شهر عقدا آغاز و تا اردکان ادامه یابد.

فرماندار اردکان در پایان گفت: مجموعۀ شهرستان درخصوص صدور مجوزها و تسهیل امور اداری آماده همکاری همه‌جانبه است و امیدواریم طرح ایجاد کمربند سبز با برنامۀ زمان‌بندی مشخص به انجام برسد.

«وحید خلیلی» مدیر مجتمع صنعتی چادرملو نیز با تقدیر از حساسیت فرمانداری اردکان در مسئله اجرای کمربند سبز، از همکاری همه دستگاه‌ها قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این موضوع آغازی بر فعالیت‌های بیش‌تر مجموعه چادرملو در شهرستان اردکان باشد.

وی اظهار کرد: آب مورد نیاز این طرح از چاه‌های منابع طبیعی و مازاد آب استحصال‌شده از طرح فاضلاب شهری اردکان تأمین می‌شود.

خلیلی بر لزوم نمود فعالیت‌های شرکت‌های صنعتی و معدنی در سطح شهرستان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی نیز تأکید کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..