تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۸۰ روستا استان یزد

استاندار یزد گفت: تاکنون برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 80 روستا تهیه شده است.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر طالبی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که به منظور بررسی برنامه های توسعه و اشتغالزایی روستاهای شهرستان خاتم و میبد، تشریح دستورالعمل های اجرایی معشوق بیمه ای سهم کارفرما و بررسی درخواست متقاضیان مجوز پشتیبان مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و ارشاد که با حضور ویدیو کنفرانسی مدیران مربوطه در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای روستاهای استان برای تولید و گردش چرخ اقتصاد، گفت: تاکنون برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۸۰ روستا تهیه شده و در برخی از آنها طی دو مرحله به اجرا درآمده است.
وی افزود: امیدواریم با تداوم اجرای این طرح شاهد برنامه محوری در فعالیت های اقتصادی و اشتغالزایی روستاها و به خدمت گرفتن ظرفیت روستاها برای تولید و ایجاد اشتغال باشیم.
دکتر طالبی با اشاره به اجرای این طرح در روستاها، بر ضرورت ارزیابی اقدامات و فعالیت های
انجام شده تاکید و عنوان کرد: بخشداران و دیگر مدیران محلی مربوطه موظفند به طور جدی بر اجرای برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها نظارت و گزارش های منظم دوره ای را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حوزه اقتصادی استانداری ارائه کنند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روستاهای استان ظرفیت های خوبی در حوزه های مختلف وجود دارد، اظهارداشت: روستاهای استان و اقلیم آن ها متفاوت تر از روستاهایی است که صرفا توان فعالیت در بخش کشاورزی و دامپروری را دارند.
وی کارکرد چندگانه روستاهای استان در حوزه های مختلف اقتصادی و نزدیکی آن ها به مراکز جمعیت شهری را ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه روستایی در بخش های مختلف دانست.
وی در بخش پایانی سخنان خود به طرح مشوق بیمه ای کارفرمایان و مزایای آن اشاره کرد و گفت: دولت در دستورالعمل جدید این طرح، شرایط را تسهیل کرده و باید با اطلاع رسانی مناسب و فراهم سازی زمینه های لازم، شاهد افزایش استفاده کنندگان از این طرح باشیم.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..