‌۷۰درصد قطعات لوازم خانگی وارداتی است

نایب‌رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی استان یزد با اشاره به اینکه ۷۰درصد قطعات لوازم خانگی وارداتی است گفت: نارضایتی تعمیرکاران از گرانی قطعات و وضعیت بازار کار، نیازمند این است که ‌مسئولان در حل مشکلات این قشر همکاری کنند.

علی‌اکبر شهری‌زاده  اظهار داشت: با پایین آمدن کارکرد تعمیرکاران لوازم خانگی و گرانی شدید قطعات, درآمدها بسیار کم شده و وضعیت بازار رو به کسادی است.

وی افزود: اجرت تعمیرکاران لوازم خانگی پیش از این هم تعریف چندانی نداشت ولی با مشکلات پیش‌آمده در جامعه, تعمیرکاران مجبور شدند از اجرت کار خود بکاهند که این امر نارضایتی را برای این صنف کاری ایجاد کرده است.

نایب‌رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی استان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد قطعات لوازم خانگی وارداتی است, گفت: از ابتدای امسال تاکنون قیمت قطعات دو برابر شده است و چون مردم در فشار هستند, تعمیرکاران مجبور شدند یا از دستمزد کار خود بکاهند تا مشتری سفارش را به آنها بدهد و بیکار نمانند یا اینکه خرید قطعات را به‌عهده خود مشتریان بگذارند تا درگیری‌های بعدی درمورد گرانی‌ها با مردم پیش نیاید.

وی گفت: مشکل اصلی بیمه است که باید به‌صورت آزاد پرداخت شود و این مشکل در تمام صنف‌ها وجود دارد و چندین سال است که پیگیری می‌شود ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم.

 

شهری‌زاده بیان کرد: با توجه به گرانی‌ها و بیماری‌هایی که امروزه به وجود آمده بیمه شدن یک امر ضروری است اما بیمه آزاد پرداخت کردن از توان اصناف خارج شده است و با وجودی که چندین سال از طریق مجلس این مشکل پیگیری شده اما اقدامی برای آن انجام نشده است.

وی ۳۴۰ واحد صنفی تعمیرکاران لوازم خانگی را در یزد فعال دانست و گفت: اتحادیه به‌طور مرتب بر واحدهای صنفی نظارت و بازرسی دارد ولی متأسفانه در چندین سال گذشته تعدادی از تعمیرکاران از شهرهای اطراف به‌صورت آزاد و سیار در حال فعالیت هستند که درآمدشان هم بسیار خوب است ولی برای تعمیرکاران واقعی مشکل‌ساز شدند.

نایب‌رئیس این اتحادیه تشریح کرد: اتحادیه کارت شناسایی برای تمام تکنسین‌های یزد صادر کرده است تا تعمیرکاران واقعی با ارائه این کارت برای تعمیر لوازم منزل شناسایی شوند و از فعالیت غیرقانونی دیگران جلوگیری شود.

وی همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها در شناساندن این کارت به مردم را ضروری خواند و تصریح کرد: تمام ارگان‌ها از جمله استانداری, شهرداری, فرمانداری, اماکن, اصناف و سازمان صمت باید برای تبلیغات و شناساندن کارت شناسایی تعمیرکاران لوازم خانگی به اتحادیه کمک کنند و زمینه معرفی این فرهنگ‌سازی را ایجاد نمایند.

شهری‌زاده گفت: اگر این کارت میان مردم شناخته شود، تکنسین‌های واقعی می‌توانند با ارائه این کارت خدمات بهتری ارائه دهند و هم از فروش قطعات تقلبی و خدمات غیرحرفه‌ای که معمولاً توسط تعمیرکاران سیار و آزاد انجام می‌شود, جلوگیری به‌عمل آید.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..