امام جمعه ابرکوه:

معدن‌داران به بازسازی مناطق سیل‌زده ابرکوه ورود کنند

امام جمعه ابرکوه با اشاره به سیل هفته گذشته ابرکوه گفت: معدنکاران و کارخانه‌داران ابرکوه ماشین آلات خود را برای بازسازی مناطق سیل‌زده پای کار بیاورند.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، در جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرای استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: حادثه سیل ابرکوه متاسفانه موجب وارد آمدن خسارت‌هایی به مردم شد و اغلب مردم مناطق سیل‌زده، از ناحیه مسکن، لوازم منزل، احشام و مزارع متضرر شدند.

وی عنوان کرد: جلساتی متعاقب بروز این حادثه برگزار و تصمیم‌های خوبی با درایت مسئولان شهرستان اتخاذ شد و در بخش‌های مختلف امدادی، کمک رسانی، تسهیلات، ساخت و ساز خانه‌های آسیب‌دیده و … تدابیری اتخاذ شد.

حسینی با اشاره به اینکه برخی مناطق به واسطه اینکه زیر پوشش بیمه بوده‌اند، مساعدت هایی از ناحیه بیمه انجام می‌شود، افزود: در این جلسه قرار است هم موضوع رسیدگی به آسیب دیدگان و هم تدابیر لازم برای پیشگیری از بحران‌های طبیعی بعدی پیگیری شود.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: تا زمانی که استحکام بخشی به آب بندهای بالادستی صورت می گیرد، معدن‌داران و کارخانه‌دارانی که ماشین آلات مورد نیاز برای مرمت مناطق آسیب دیده را در اختیار دارند، پای کار بیایند تا ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز، کار خاک‌برداری و آزادسازی و خاک‌ریزی و … برای ایجاد مانع از تسری آب هم در بخش مرکزی ابرکوه وهم بخش بهمن انجام شود تا از بروز آسیب‌های بعدی جلوگیری شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..