براساس اعلام یک پایگاه علمی معتبر؛

۳ عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در فهرست دانشمندان برتر دنیا

پایگاه علمی WOS-ESI سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد را در فهرست یک درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ میلادی قرار داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد اظهار داشت: بر اساس اعلام پایگاه علمی WOS-ESI برای سال ۲۰۲۰ میلادی و تایید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، دکتر علی مصطفایی پور، دانشیار بازنشسته گروه مهندسی صنایع، دکتر بیژن دواز استاد دانشکده علوم ریاضی و دکتر محمد مظلوم اردکانی استاد دانشکده شیمی دانشگاه یزد در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفتند.

ولی درهمی با اعلام اینکه انتخاب یک درصد برتر دانشمندان جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی صورت می گیرد، بیان کرد: داده‌های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر در بازه زمانی سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ از سامانه شاخص‌های اساسی علم (ESI) و وب علوم (WOS) استخراج شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد اضافه کرد: شاخص‌های نسبت تعداد کل استنادات به مقالات استنادکننده، تعداد متوسط خوداستنادی به ازای هر مقاله و درصد خود استنادی یک پژوهشگر از جمله مواردی است که در شناسایی پژوهشگران تاثیرگذار، مدنظر قرار گرفته است

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..