تسهیلات ویژه به اشتغال فارغ التحصیلان در شرکت‌های دانش بنیان

مدیرعامل صندوق پژوهش و توسعه استان: حمایت از توسعه فناوری و و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی رویکرد اصلی صندوق پژوهش و فناوری استان در اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش یزدی نیوز، سپهری گفت: از ابتدای تاسیس این صندوق در استان تاکنون سه هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به میزان ۱۸۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته که ۴۰ درصد آن به میزان ۷۰ میلیارد تومان مربوط به سال ۹۸ بوده است.

وی با بیان اینکه اثر اعطای این تسهیلات در افزایش میزان تولیدات و اشتغال تحصیلکرده‌ها نمایان است، افزود: در سال ۹۹ نیز با همین رویکرد از شرکت‌های صاحب ایده حمایت خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و توسعه استان با اشاره به اعطای تسهیلات کم بهره برای حمایت از شرکت‌ها در دوران کرونا اظهار داشت: در این زمینه نیز موفق شدیم از شرکت‌های تولید مواد ضد عفونی و ماسک برای تامین لوازم بهداشتی و همچنین از شرکت‌های آسیب دیده از کرونا به شرط حفظ نیروی کار خود حمایت کنیم.

 

سپهری همچنین از برگزاری رویداد حمایت از سرمایه گذاری در بهمن ماه در استان خبر داد و هدف از این رویداد را حمایت از توسعه سرمایه گذاری در استان عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴ طرح سرمایه گذاری با حمایت این صندوق در استان راه اندازی شده است، افزود: این صندوق با اعطای ۴۰ میلیارد تومان از اجرای ۲۰ طرح سرمایه گذاری فناورانه حمایت خواهد کرد.

سپهری از صاحبان ایده خواست ایده‌های نو خود را که قابلیت سرمایه گذاری دارند به این صندوق ارائه کنند تا در صورت تصویب از امتیازات حمایتی این صندوق بهره‌مند شوند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..