تجلیل از برگزیدگان جشنواره علامه حلی

از برگزیدگان هفتمین جشنواره علامه حلی در بیت آیت الله اعرافی تجلیل شد.

به گزارش یزدی نیوز، معاون پژوهش حوزه علمیه یزد و دبیر هفتمین جشنواره علامه حلی با اشاره به نتایج این جشنواره گفت: طلاب استان یزد درسال جاری ۸۰۵ اثر در قالب مقاله، پایان نامه و تحقیق پایان درس به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این تعداد ۲۸۵ اثر از سوی برادران و ۵۲۰ اثر نیز از سوی خواهران طلبه ارائه شده‌است.

حجت‌الاسلام فیاضی افزود: پس از ارزیابی اجمالی و همچنین ارزیابی تفصیلی مرحله اول و دوم از ۷۹ اثر شامل موضوعات علوم قرآن و تفسیر، فقه، کلام، فلسفه، اقتصاد و بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان موضوع ویژه این جشنواره حائز رتبه اول تا سوم و شایسته تقدیر شدند.

دبیر هفتمین جشنواره علامه حلی استان یزد گفت : حدود ۱۵ استاد ارزیابی جشنواره را برعهده داشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در آغاز این جلسه و درآستانه بیست وپنجم آذر روز پژوهش حوزه‌های علمه و مدارس دینی را در تاریخ، از مراکز مهم تحقیقی و پژوهشی خواندو گفت: حوزه‌های علمیه و مدارس دینی، پژوهشگران بزرگی داریم که با روی آوردن به تحقیق و پژوهش و نوآوری، با حداقل امکانات خوش درخشیده و فکر و اندیشه آن‌ها در تاریخ حوزه علمیه، جهان اسلام و بشریت اثر گذار بوده ‌است.

آیت الله اعرافی افزود: ما ریشه بسیار عمیقی در تولید فکر و اندیشه با امکانات کم و نتایج بسیار برجسته داریم و باید طلبه‌های ما این فهم تاریخی را داشته و به این هویت، چون دیوار بلند و استوار دارای نقش و نگار علمی افتخار کرده و احساس تکیه زدن بر آن را داشته‌باشند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..