نشست شورای مشورتی منطقه ۴ کانون‌های مساجد در یزد

no-thumbs

نشست شورای مشورتی منطقه ۴ دبیرخانه کانون‌های مساجد کشور ۲۳ فروردین با حضور مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد در این نشست اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست بررسی اصول و سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و بررسی برنامه‌های سال جدید است.

وی افزود: با توجه به اهمیت نقش کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب و همت فعالان فرهنگی مساجد گام‌های اساسی در جهت مسجد طراز اسلامی برداریم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد تصریح کرد: ما می‌توانیم با شناسایی ظرفیت‌ها در مساجد و جذب جوانان نقش سازنده مساجد را در جامعه افزایش داده و با  استفاده از اصول تربیت محوری، مسجدمحوری، جوان‌گرایی فعالیت کنیم.

رستگاری خاطرنشان کرد: بخشی از سیاست‌های راهبردی و کلی ستاد عالی کانون‌های مساجد شامل ارتقای فرهنگ عمومی، اعتلای دینی و حفظ ارزش‌ها، مقاوم‌سازی فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی، تحقق عدات فرهنگی با پذیرش تنوع فرهنگی است که به خوبی باید آن‌ها را در نظر داشته باشیم و بر این اساس برنامه‌ریزی کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد تصریح کرد: توجه به گفتمان اقتصادی، استفاده از عرصه‌های علمی و فناوری و سیاست‌گذاری و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهداف دیگر و سیاست‌های راهبردی است.

به گزارش ایکنا،یادآوری می‌شود شورای مشورتی منطقه ۴ دبیرخانه کانون‌های مساجد کشور شامل استان‌های یزد، کرمان، کرمان جنوب، اصفهان است.

بخش نظردهی بسته شده است..