اهدای ۱۴۰۰ نسخه از آثار نویسنده یزدی به کتابخانه‌های عمومی کشور

خانواده مرحوم «علی‌اصغر گلشن تفتی» نویسنده فقید شهرستان تفت در اقدامی فرهنگی یک‌هزار و ۴۰۰ نسخه از دو عنوان کتاب این نویسنده را به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کردند.

دو عنوان کتاب «فرهنگ گلشن» و «یکصد و پنجاه خطاب در قرآن» نوشته مرحوم «علی‌اصغر گلشن» نویسنده مطرح تفتی هر کدام در ۷۰۰ نسخه توسط خانواده وی به کتابخانه‌های عمومی منتخب کشور اهدا شد.

علاوه بر این تعداد کتاب اهدایی، این دو اثر مرحوم گلشن هر کدام در ۱۳۰ نسخه جداگانه برای بهره‌برداری در کتابخانه‌های عمومی استان نیز اهدا شده است.

کتاب ارزشمند «فرهنگ گلشن» که شامل بخش زیادی از لغات متشابه و متشاکل زبان فارسی است، به همت این نویسنده فقید تفتی در سال ۸۲ به چاپ رسید. این کتاب به همت خانواده مرحوم گلشن، با اضافات جدید در سال ۹۹ تجدید چاپ شد.

کتاب «یکصد و پنجاه خطاب در قرآن» دیگر اثر اهدا شده توسط خانواده اصغر گلشن تفتی، ترجمه‌ای ساده و روان از ۱۵۰ خطاب قرآنی است که در سال ۸۳ به همت این نویسنده توانمند به چاپ رسیده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، مرحوم «علی‌اصغر گلشن تفتی» از مشاهیر تفت است که در سال ۱۳۰۳ به دنیا آمد. وی با طی مراحل تحصیل در سال ۱۳۲۷ به عنوان آموزگار مشغول به کار شد و در حوزه زبان و ادبیات فارسی نیز فعالیت داشت و آثار متعددی به چاپ برساند. وی سرانجام پس از سال‌ها تلاش در عرصه ادب فارسی، در سال ۱۳۹۲ درگذشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..