امام جمعه بخش مرکزی یزد:

تعریف منابع غیرواقعی برای تامین بودجه به تورم دامن می‌زند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: منابع تامین بودجه باید واقع بینانه باشد زیرا منابعی که غیرواقعی هستند جز کسری بودجه، افزایش تورم و بی ثباتی در قیمت ارز و ارزش پول ملی، حاصل دیگری ندارد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی در خطبه‌های مکتوب این هفته نمازجمعه با گرامیداشت ۲۷ آذرماه، سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی با اتحاد و همدلی نیروها و اقشار مختلف کشور پا گرفت و با این همدلی نیز به پیروزی رسید و به طور قطع برای رسیدن به شکوه تمدن اسلامی هم نیاز به همدلی و وحدت وجود دارد.

وی افزود: در میان اقشار گوناگون دو قشر روحانی و دانشجو، تاثیر گذارترین اقشاری بودند که توانستند انقلاب اسلامی را به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی برسانند و امام راحل نیز با تشخیص این موضوع بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تاکید داشتند.

مدرسی با اشاره به اینکه عده‌ای مخالف این وحدت هستند، عنوان کرد: سال‌هاست که فیلسوفان غربی تبلیغ می کنند که پیشرفت کشور جز در سایه بی دینی و کنار گذاشتن ارزش های دینی ممکن نیست و به نظر آنها دین نباید به دنیای مردم وارد شود و روحانیت که یکی از نمادهای دین شمرده می شود، مورد بغض آنها است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: شکی نیست که مراد از وحدت، ادغام کردن حوزه در دانشگاه و یا دانشگاه در حوزه نیست بلکه این دو، در کنار هم دو بالی هستند که باید با هماهنگی کامل؛ جامعه، کشور و انقلاب را به پرواز درآورند و در این راستا شناخت این دو رکن مهم و زمینه سازی برای اثربخشی، رشد و جریان سازی آنها در جامعه اسلامی ضرورت دارد.

وی یادآور شد: شناخت زمینه‌های هماهنگی بیشتر میان حوزه و دانشگاه دارای اهمیت است و موانع هماهنگی میان این دو را هم باید بشناسیم تا ایفای نقش آن‌ها کاملتر و موثرتر شود.

مدرسی ادامه داد: متاسفانه تا به حال اقدام سازمان یافته ای برای هماهنگی بین این دو نهاد موثر در زندگی اجتماعی و مردمی صورت نگرفته است، گرچه خوشبختانه اهداف این دو با هم مشترک است و هر دو برای ایرانی عزتمند و سرافراز در برابر دشمن مشترکی چون استکبار و در راس آن آمریکا تلاش می کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد یاد و خدمات ارزشمند شهید فخری زاده به نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از اساتید ارزشمند دانشگاه گرامی داشت و افزود: دانشگاه و دانشگاهیان همواره مورد تجلیل مقام معظم رهبری هستند.

مدرسی همچنین یاد و خاطره مرحوم آیت الله محمد یزدی را نیز گرامی داشت و بیان کرد: الگوگیری از چنین بزرگانی برای سبک زندگی در ابعاد انقلاب، ثبات قدم همچنین تعالی ارزش های اسلامی و حوزوی لازم به توجه و بهره مندی هر چه بیشتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه این روزها تقابل دولت با مجلس همچنین موضع گیری‌های نامناسب نسبت به سیاست‌های کلی نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می شود را شاهد هستیم و عملاً این دولت اگر این رویه را ادامه دهد هم در مقابل جمهوریت کشور ایستادگی کرده و هم در مقابل اسلامیت و امیدواریم در جریان بودجه دولت هماهنگی لازم را با مجلس داشته باشد و از دیگر سو نیز مجلس همکاری لازم با دولت را مورد توجه قرار دهد.

مدرسی تصریح کرد: منابع تامین بودجه باید واقع بینانه باشد زیرا منابعی که غیرواقعی هستند جز کسری بودجه، افزایش تورم و بی ثباتی در قیمت ارز و ارزش پول ملی، چیز دیگری را در پی نخواهند داشت.

وی افزود: بودجه باید در راستای تقویت پول ملی، تامین مایحتاج و معیشت مردم باشد و به شکل ویژه قشرهای محروم را در اولویت قرار دهد و ضروری است همچنان که سیاست‌های کلی نظام ایجاب می کند، وابستگی به نفت روز به روز کمتر شود و به نظر می رسد در شرایط فعلی در مقایسه با بودجه سال قبل ۱۳۰ درصد افزایش وابستگی به فروش نفت و خام فروشی محصولات نفتی داریم که این موضوع باید با نگاه دقیق اصلاح شود.

مدرسی تصریح کرد: مجلس نیز باید نسبت به ابعاد مختلف بودجه نظارت تام داشته باشد تا آن بخش از بودجه های جاری که به صورت حقوق‌های نجومی و پول‌های غیرقابل کنترل در اختیار برخی از مسئولان قرار می گیرد با نظارت دقیق و کار کارشناسی در مسیر مناسبی قرار گرفته و این رویه های غلط از میان برداشته شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..