امام جمعه یزد:

مسئولان مراقب نفوذی‌ها باشند/توجه به اقتصاد مقاومتی در بودجه ۱۴۰۰

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه از اول انقلاب تاکنون هرچه ضربه خورده‌ایم از نفوذی‌ها بوده است، گفت: مسئولان باید دقت بیشتری در مورد نفوذی‌ها داشته باشند.

به گزارش  یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های مکتوب این هفته نمازجمعه با اشاره به اینکه یکی از مراحل تقوی، تقوای قلب است، اظهار داشت: مسیری که ما حرکت می‌کنیم مسیر رسیدن به خداست بنابراین باید اعمال بد و ناپسند را رها کنیم چرا که این اعمال، سبب گرفتاری‌های انسان در برزخ می‌شود و حضرت علی(ع) نیز در نامه خود به امام حسن مجتبی(ع) بر این موضوع تکیه داشتند.

وی افزود: باید تلاش کنیم که آخرت را به دنیا و مال دنیا و فساد نفروشیم زیرا عمل صالح و کار خیر، همنشین ما در آخرت خواهد بود و بدانیم که سختی‌های دنیا به هر حال تمام می‌شود اما باید به نحوی عمل کنیم که این سختی‌ها ما را بهشتی کند.

امام جمعه یزد همچنین با تسلیت رحلت آیت‌الله یزدی، یاد و خاطره همه علمای بزرگ دین از جمله مرحوم فلسفی و شهید مفتح را گرامی داشت و بیان کرد: شهید مفتح پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود و جان خود را در این مسیر گذاشت.

ناصری عنوان کرد: استکبار جهانی همواره برای جدایی بین دین و علم از یکدیگر تلاش کرده و درصدد ایجاد فاصله بین علما و دانشگاهیان بوده زیرا از تاثیرپذیری این دو از یکدیگر هراس دارد و آگاه است که علمای دین، به مردم و دانشمندان علوم تلقین شجاعت، دیانت و صداقت دارند و همواره آنها را به حرکت در مسیر رضایت خدا، حفظ استقلال و استکبارستیزی دعوت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دین انسان‌ها را به تحقیق و تفحض و تعمق دعوت می‌کند، تصریح کرد: اینها مواردی است که دشمن از آن واهمه دارد زیرا آنها به دنبال جوانانی هستند که فکر و عمل آنها مستعمره استکبار و دین و علم‌شان همواره وابسته به نظر دشمنان خدا باشد.

ناصری ادامه داد: دانشگاه باید زمینه پیشرفت و تعمق در دین را فراهم ‌کند و انسان‌های متفکر، دارای عقل سلیم و متوکل به خدا تربیت کند و این مسیری بود که شهید مفتح و شهدای هسته‌ای هموار کرده بودند و دشمن نیز به همین دلیل دست به ترور آنها زد.

امام جمعه یزد اظهار داشت: دشمنان در صددند که علوم ما را سطحی کرده و تفکر و تفحص را از دانشگاه‌ها کنار بگذارند و علمای دین و دانشمندان را از یکدیگر جدا کنند اما این هدف دشمن نباید محقق شود زیرا مسیر پیشرفت کشور ما با علم همراه با دیانت به سمت توسعه هموار می‌شود.

ناصری به تشریح نقش روحانیت از گذشته‌های دور تاکنون به ویژه روحانیت شیعه پرداخت و افزود: روحانیت همیشه خود را فدای مردم کرده و در این مسیر زندان، مسمومیت و ترور را به جان خریدند اما همواره مقابله با ظلم را سرلوحه کار خود داشتند.

وی با اشاره به نقش روحانیت شیعه حتی در انقلاب مشروطه، استقلال عراق، استقلال سوریه، مسائل لبنان و افغانستان و … پرداخت و بیان کرد: در انقلاب اسلامی ایران نیز روحانیت هم در صحنه‌های مبارزه، هم در دوران دفاع مقدس و هم در شرایط کنونی پیشرو بوده‌اند.

ناصری تاکید کرد: جوانان ما باید به این موضوع توجه داشته باشند و حوزه و دانشگاه همچنان نیز باید در کنار یکدیگر کار کنند و علم را با تفکر و تعقل همراه کرده و در مسیر پیشرفت کشور قدم بردارند تا از همه وابستگی ها دور شویم و البته در این مسیر ایستادگی لازم است.

وی با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده تصریح کرد: مسئولان امر نباید دست روی دست بگذارند و باید از عاملان این موضوع انتقام بگیرند و انتقال واقعی، بیرون راندن آمریکا از منطقه است زیرا آمریکا در منطقه خاورمیانه همواره به دنبال کشتار و سودجویی و تفرقه اندازی است.

ناصری، حضور آمریکا و صهیونیست‌ها را بالاترین فتنه در منطقه خواند و اظهار داشت: این همه همراهی برخی کشورهای منطقه با آمریکا تعجب‌برانگیز است و متاسفیم از اینکه این کشورها دشمنی‌های آمریکا را درک نمی‌کنند و فقط برای اینکه با ایران دشمنی کنند، دست از همراهی با آمریکا و صهیونیست‌ها بر نمی‌دارند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید از دانشمندان بیشتر حفاظت کنند و مراقب نفوذی‌ها باشند و بدانند که از اول انقلاب تاکنون هرچه ضربه خورده‌ایم از نفوذی‌ها بوده است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بودجه نیز بیان کرد: مسئولان مراقب هدر رفت، تجمیع بودجه‌ها و … باشند و همواره مردم را مدنظر قرار دهند و به وضعیت بورس و دلال‌ها نیز دقت کنند و اقتصاد مقاومتی را در بودجه مدنظر قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارات وارد شده به مردم ابرکوه در اثر سیل نیز عنوان کرد: مسئولان به سرعت به این موضوع ورود کرده و به مردم کمک کنند ضمن اینکه برای آینده نیز پیش‌بینی‌های لازم را برای پیشگیری از وقوع سیل و سایر حوادث طبیعی را داشته باشند تا مجبور نباشند با وقوع حادثه، میلیاردها تومان صرف پرداخت خسارت به مردم کنند.

ناصری همچنین مردم را به مواسات در شرایط کنونی تشویق کرد و گفت: تا مواسات باشد خدا به ما رحم خواهد کرد و در اثر همین مواسات و دعاهای مردم است که وضعیت ما در زمینه کرونا نسبت به بسیاری از کشورهای به ظاهر پیشرفته، بهتر است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..